Інтерактивний політикум

27.01.2009

Юлія Тимошенко, яка останнім часом сильно злиться на телеканал «Інтер», підтвердила, що свого часу проводила переговори щодо купівлі цього каналу. Щоправда, йшлося про продаж «Інтера» не Тимошенко, а інвестору з–за кордону. «Зрозуміло, що партія «Батьківщина» не може бути покупцем, бо ми не маємо таких грошей. Але треба знайти нормального іноземного інвестора, який би придбав телеканал «Інтер» і позбавив його корупційного впливу пана Фірташа», — цитує Прем’єр–міністра агенція УНІАН.

Лідерку БЮТ «видав» голова Державної митної служби Валерій Хорошковський. Головний митник запевняє, що «Інтер» належить йому, а не скандальному олігарху Дмитру Фірташу. І цей факт нібито визнала сама Тимошенко. «Юлія Володимирівна вела зі мною переговори про купівлю–продаж «Інтера». Якщо вона вела ці переговори зі мною не як зі власником каналу, то мені цікаво — як із ким?» — розповів Хорошковський під час програми на тому–таки «Інтері». Після цієї заяви вже сама Тимошенко мусила пояснити, чи справді в неї є така велика зацікавленість у «Інтері».

До речі, за даними «УМ», Тимошенко нібито пов’язувала можливу купівлю «Інтера» зі своїм критичним ставленням до Фірташевого «Росукренерго»: «Якщо ти продаси мені «Інтер», я забуду прізвище «Фірташ».

Оливи у вогонь підливає й заява бізнесмена Костянтина Григоришина. Той недавно заявив в інтерв’ю, що Хорошковський продав половину акцій Фірташу.

У відповідь на закиди Тимошенко прес–служба «Інтера» зреагувала заявою про те, що Дмитро Фірташ не є акціонером компанії «Українська незалежна ТВ–корпорація» (телеканал «Інтер»), а контрольний пакет акцій справді належить Валерію Хорошковському через медіа групу U.A. Inter Media Group Limited (група володіє 61% акцій «Інтера»; директором медіагрупи є дружина Хорошковського Олена).

 

КОМЕНТАР

Медіа–експерт Отар Довженко сказав у коментарі «УМ», що інтерес політиків до «Інтера» природній. «Це найпопулярніший телеканал, а отже — найпотужніший із–поміж усіх медійних засобів впливу на суспільство. Тому володіти «Інтером» хочуть усі, кому треба впливати на громадську думку. До того ж він приносить прибуток (принаймні приносив до кризи)», — відзначає заступник редактора «Телекритики».

Довженко свідчить, що, за неофіційними даними, Хорошковський хоча де–юре й володіє контрольним пакетом, але начебто не контролює канал. «Коли Тимошенко увійшла у серйозний конфлікт із Дмитром Фірташем, канал почав відкрито «мочити» Прем’єра — так, як це робили з Ющенком прокучмівські канали до Помаранчевої революції. Справді, настільки відвертого «мочіння» ми відтоді не бачили. В обслуговуванні інтересів Фірташа канал перетворився на його прес–службу».

Водночас Довженко не вірить, що Тимошенко або «західний інвестор» можуть купити канал. «Інтер» не продається», — каже експерт.