Передостаннє китайське попередження

21.10.2008
Передостаннє китайське попередження

Льюїс Хемілтон у компанії Масси й Райкконена на подіумі «Гран–прі» Китаю. (Фото Рейтер.)

У «Формулі–1» в нинішньому сезоні точно буде новий чемпіон. Один із двох — Льюїс Хемілтон або Феліпе Масса. Це стало зрозуміло після доволі нудного «Гран–прі» Китаю, на якому британець успішно здобув поул–позишн, а в головній гонці не дав суперникам жодних шансів себе випередити. Разом із лідером «Макларена» на подіум передостаннього етапу піднялися обидва представники «Феррарі» — Масса і Райкконен. Відтак їхня команда в Кубку конструкторів випереджає «Макларен» на 11 очок. Але, як кажуть, ще не вечір: за підсумками заключного «Гран–прі» в Бразилії можливі перестановки як на чолі особистого заліку пілотів, так і в чемпіонаті команд. Хоча, звісно, букмекери робитимуть найкращі ставки на тих, хто веде перед зараз. Адже Хемілтону на трасі «Інтерлагос» буде достатньо фінішувати на п’ятій позиції, і тоді навіть перемога Масси у своєму рідному Сан–Паулу не допоможе бразильцеві виграти чемпіонат пілотів.

Що ж до перегонів у Шанхаї, то впродовж переважної частини дистанції тут не змінювався не те що лідер, а й перша трійка. І лише за сім кіл до фінішу минулорічний чемпіон Кімі Райкконен навмисне пригальмував на прямому відрізку й поступився другим місцем партнерові по «Феррарі», аби Масса мав трохи кращі шанси перед останнім етапом.

Разом із Кімі втратив теоретичні шанси на чемпіонський титул–2008 і поляк Роберт Кубіца. Два пілоти БМВ знову фінішували в очковій зоні, але Кубіца при цьому став шостим, тоді як його напарник Нік Хайдфельд — п’ятим, при тому що німець стартував із гіршого, дев’ятого місця (за підсумками кваліфікації Ніка покарали пониженням на три сходинки з огляду на блокування Девіда Култхарда). Зауважимо, що «стайня» «БМВ–Заубер» у Бразилії ще має шанси потіснити «Макларен» із підсумкового другого щабля.

Наприкінці сезону демон­струє стабільність і «Рено»: в Китаї й Алонсо, й Піке потрапили до залікової вісімки. Тим самим французька команда гарантувала собі підсумкову четверту позицію в Кубку конструкторів.

Із більш–менш цікавих епізодів «Гран–прі» можна виділити хіба що прокол шини та наступне сходження з дистанції пілота «Макларена» Хейккі Ковалайнена, котрий ішов на п’яте місце, та аварію в першому повороті за участю Труллі й Бурде (італієць вибув із ладу, щойно стартувавши).

«Гонка вийшла важкою, оскільки нам (пілотам «Феррарі») не вистачило швидкості, аби змагатися з Хемілтоном, — констатував після фінішу Феліпе Масса. — Втрата двох очок не означає втрату надії. Я продовжуватиму боротися до кінця. Чекаю не дочекаюся «Гран–прі Бразилії» — дуже хочу виступити перед своїми співвітчизниками. Зараз я почуваю себе як пенальтист на чемпіонаті світу з футболу: ми промазали перші удари, а наші суперники — забили. Це значить, що в нас більше немає права на помилку. Перемогу здобути важко, але можливо. У нас згуртована команда, яка вірить в успіх».

Вирішальний етап відбудеться 31 жовтня — 2 листопада.

 

ТАБЛО

19–й етап чемпіонату світу. «Гран–прі Китаю». Шанхай (56 кіл; 305,066 км).

Залікова вісімка: Хемілтон («Макларен») — 1:36.325; Масса («Феррарі») — відставання 14,9; Райкконен («Феррарі») — +16,4; Алонсо («Рено») — +18,3; Хайдфельд («БМВ–Зауер») — +28,9; Кубіца («БМВ–Заубер») — +33,2; Глок («Тойота») — +41,7; Піке («Рено») — +56,6.

Загальний залік: Хемілтон — 94 очки, Масса — 87, Кубіца — 75, Райкконен — 69, Хайдфельд — 60, Алонсо — 53, Ковалайнен («Макларен») — 51, Феттель («Торо россо»), Труллі («Тойота») — 30, Глок — 22, Уеббер («Ред булл») — 21...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 156, «Макларен–Мерседес» — 145, «БМВ–Заубер» — 135, «Рено» — 72, «Тойота» — 52, «Торо россо» — 34, «Уїльямс» — 26, «Ред булл» — 29, «Хонда» — 14, «Форс Індія» — 0.

 

А ТИМ ЧАСОМ...

Позавчора пілот української команди Racing Team Ukraine Андрій Круглик на австрійському «Зальцбургринзі» посів третє місце у своєму класі в Кубку Європи з кільцевих перегонів на легкових автомобілях (FIA ETCC — European Touring Car Cup). Наш співвітчизник пропустив уперед лише німців Мартіна й Зайферта. Як повідомляє прес–служба RTU, цей успіх став найвищим досягненням в історії вітчизняного автоспорту — раніше нікому з українських пілотів–кільцевиків не вдавалося стати призером офіційних змагань ФІА.