І останні стануть першими

30.09.2008
І останні стануть першими

Нічна ілюмінація на трасі в Сінгапурі.

Сумним та невеселим був після кваліфікації «Гран–прі Сінгапуру» Фернандо Алонсо. Ще б пак, дворазовий чемпіон світу мав шанс перервати смугу невдач та почати основну гонку як мінімум із другої позиції стартової решітки, однак у вирішальний момент сталася поламка в механізмі подачі пального, і «Рено» іспанця було відкинуте аж на 15–те місце. Утім, наступний день приніс сенсацію: зорі стали так, що Алонсо зміг фінішувати першим. Це був перший подіум Фернандо в цьому сезоні.

Зорі тут згадані не просто так: уперше в історії вулична траса міста–країни Сінгапур приймала етап «королівських перегонів», і вперше заїзди відбувалися в нічний час. І глядачі на трибунах, на вулицях й у вікнах хмарочосів Сінгапура, і телевізійні вболівальники оцінили видовищність таких змагань. Не скупилися на компліменти сінгапурському етапу й пілоти. Щоправда, декому з них недільної ночі дуже не пощастило.

Після фінішу Феліпе Маса назвав це «Гран–прі» одним із найважливіших у сезоні. Бразилець стартував із «поул–позишн», а приїхав лише 13–м. Його напарникові по «Феррарі» Кімі Райкконену ще гірше: після третього місця кваліфікації він узагалі на зміг фінішувати. Чинний чемпіон світу на 57–му колі просто не впорався з управлінням і врізався в стінку. А загалом більшість пертурбацій відбулася після 14–го кола, коли так розбився Нельсіньйо Піке. За іронією долі, саме ця аварія забезпечила просування вгору його напарникові по «Рено» Алонсо: на трасу виїхала машина безпеки, й відстань між лідерами й переслідувачами скоротилася до мінімуму. А запорукою перемоги Фернандо стала дозаправка ще до цього затору та відтягнутий другий піт–стоп. Посприяли іспанцеві й стюарти «Феррарі», які забули витягнути заправний шланг із бензобака Масси, й Феліпе мусив зупинятися та чекати, поки його болід позбавлять цього «хвоста». Відтак перший номер кваліфікації був перекинутий у самий кінець пелетону.

Із фаворитів лише Льюїс Хемілтон зумів виправити становище по ходу перегонів і зійти на третю сходинку подіуму. Такий скромний результат дозволив йому очолити особистий залік, а «Макларен» нарешті випередив «Феррарі» в Кубку конструкторів.

До завершення чемпіонату лишається три етапи. Наступний «Гран–прі» — в Японії — відбудеться 19 жовтня.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу з автоперегонів у класі «Формула–1».

15–й етап. «Гран–прі Сінгапуру». Траса Марина–бей (309,087 км, 61 коло)

Залікова вісімка: Алонсо («Рено») — 1:57.16,304; Росберг («Уїльямс») — відставання 2,957; Хемілтон («Макларен») — +5,917; Глок («Тойота») — +8,155; Феттель («Торо россо») — +10,268; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +11,101; Култхард («Ред булл») — +16,387; Накаджима («Уїльямс») — +18,489.

Особистий залік після 18 етапів: Хемілтон — 84, Масса («Феррарі») — 77, Кубіца («БМВ–Заубер») — 64, Райкконен («Феррарі») — 57, Хайдфельд — 56, Ковалайнен («Макларен») — 51, Алонсо — 38, Феттель — 27, Труллі («Тойота») — 26, Глок, Уеббер («Ред булл») — 20, Росберг — 17, Піке («Рено») — 13...

Кубок конструкторів: «Макларен» — 135, «Феррарі» — 134, «БМВ–Заубер» — 120, «Рено» — 51, «Тойота» — 46, «Торо россо» — 31, «Ред булл» — 28, «Уїльямс» — 26, «Хонда» — 14, «Форс Індія» — 0.