Гаряча й дорога

25.09.2008

Офіціанти, які не бажають обслуговувати клієнта державною мовою, мабуть, траплялися кожному відвідувачу українських закладів громадського харчування. У Латвії в аналогічній ситуації спалахнув неабиякий скандал. Працівниця кафе Coffee Nation, розташованого в ризькому аеропорту, звернулася до поліції зі скаргою на клієнта, який облив її гарячою кавою й нецензурно вилаяв. Сам «хуліган» стверджує, що каву розлив випадково, а від офіціантки і закладу вимагає грошової компенсації.

За словами пана Андріса, чийого прізвища латвійська преса не називає, дівчина, яка приймала в нього замовлення, принципово відмовилася обслужити його державною мовою. «Я знаю російську, але попросив її розмовляти зі мною латиською мовою. По–перше, мені так зручніше. А по–друге, це вимога законодавства!» — обурюється чоловік. Офіціантка, за його версією, заявила, що у транзитній зоні аеропорту може розмовляти такою мовою, якою їй до вподоби. Громадянин Андріс думає, що «хамка» взагалі не знає латиської, оскільки приїхала з України.

Сама дівчина й адміністрація кафе запевняють, що це неправда, зі знанням мови в офіціантів закладу проблем нема. А на відео­записі, який має в розпорядженні адміністрація, зафіксовано, що клієнт цілеспрямовано ображав постраждалу і виплеснув їй на груди гарячу каву. За це охорона кафе одразу його скрутила й викликала поліцію.

Поки складали протокол, пан Андріс запізнився на літак до Берліна. І тепер вимагає від кафе сплатити йому 165,6 лата — саме стільки коштував змарнований квиток. Однак поки що йому самому доведеться заплатити штраф у розмірі 50 латів за хуліганство.