Тендером по бездоріжжю

18.02.2004

      З-поміж сільських районів мешканці лише трьох районів Запоріжжя стовідсотково забезпечені автобусним сполученням із райцентрами. Найменш комфортно почуваються потенційні пасажири Кам'янка-Дніпровського, Новомиколаївського, Чернігівського і Токмацького районів, де більше третини сіл і хуторів не значаться на маршрутах перевізників. Сумна статистика на тлі затвердженої Міністерством транспорту програми «Сільський автобус»: до 1 квітня 2004 року транспорт повинен заходити в усі села. Ті, щоправда, куди прокладено асфальтні дороги. До решти автоперевізники мають дістатися трьома роками пізніше.

      Запорізька обласна держадміністрація до останнього дня не вельми істотно клопоталася проблемою. За даними облуправління статистики, з початку незалежності до 2002 року кількість перевезених автобусами пасажирів зменшилася удвічі (до 160,6 мільйона осіб), а за минулий рік автопослугами не скористалися і півтораста мільйонів пасажирів. Аби поліпшити обслуговування передовсім сільських мешканців, обласний голова Володимир Березовський розпорядився провести тендер, призначивши його координатором свого першого заступника Григорія Самардака.

      До конкурсу долучилися сорок чотири акціоновані і приватні автопідприємства. Відтак до трьохсот автобусів, котрі вже бігають сільськими автошляхами, долучиться ще вісімдесят. На 47 сіл, до сьогодні «відрізаних» від світу, поменшає у Веселівському, Вільнянському, Новомиколаївському, Гуляйпільському та інших районах. Інтенсивнішу реалізацію програми «Сільський автобус» обласний бюджет «не потягне». До ще як мінімум двадцяти сіл із часом прокладуть шляхи з асфальтовим покриттям, інформує головне управління промисловості, транспорту і зв'язку облдержадміністрації.

      Доки обласна влада «спала», у деяких районах долали проблему самотужки. Керівники, приміром, Приазовського, найбільшого в області, району провели власний тендер. Мелітопольське АТП № 12307 і кілька приватних автоперевізників уможливили задіяння в районі оригінальної схеми транспортного обслуговування. Проблему перевезення пільговиків мінімізували видачею через сільські ради спеціальних талонів. Персоніфікованих, з письмовим уточненням номерів посвідчень пенсіонерів та інших пасажирів пільгових категорій. Компенсацію перевізники одержують згідно з кількістю зібраних і пред'явлених районній владі талончиків. Проблем з оплатою немає — з 50 сіл району лише два сьогодні ще не вписуються у маршрути автоперевізників, бо дороги там — танком не ризикнеш проїхати.

  • І хліб, і до хліба

    Станом на 23 травня, за інформацією прес-служби Мінагрополітики, ярі зернові та зернобобові культури з кукурудзою при прогнозі 7,3 млн. га посіяли на площі 7 млн. га, суттєво перевершивши минулорічні показники. >>

  • Японський трактор у лізинг

    Як свідчить моніторинг ринку останніх років, найбільшою популярністю в українських аграріїв сьогодні користується техніка виробництва США. І рiч не тільки в тому, що засновника всесвітньо відомої компанії «Джон Дір» наші фермери сприймають як свого рідного інженера-емігранта Івана Козу. Американська техніка справді добре зарекомендувала себе в полях України. >>

  • Аграрна арифметика

    Міністерство аграрної політики і продовольства України сформулювало ключові напрями, за якими найближчим часом відбуватиметься реформування галузі. Комплексний стратегічний план, в основу якого їх і покладено, отримав назву «3+5». >>

  • Наша риба впіймала шхуну

    Апеляційний суд Одеси минулого тижня виніс остаточне рішення про конфіскацію на користь нашої держави турецької рибопромислової шхуни ZOR та близько п’ятнадцяти кілометрів сіток — знаряддя лову. Шхуна назавжди залишається в Україні. >>

  • Росіяни хочуть солі?..

    Росспоживнагляд дозволив українському державному підприємству «Артемсіль» відновити постачання солі до Росії. Очікується, що підприємство постачатиме до Росії 170 тисяч тонн солі щороку. Росспоживнагляд повідомив Федеральну митну службу про допуск продукції з 10 травня. >>