«Війна» за вагони і колії

13.06.2008

Бажання міністра транспорту Йосипа Вінського звільнити керівника «Укрзалізниці» Василя Мельничука продовжує залишатися лише бажанням. Принаймні на засіданні Кабміну в середу відповідне подання керманича Мінтрансу так і не було розглянуто. Бува, не загубився цей папірець із автографом Вінського у нетрях Кабміну за сприяння зацікавлених осіб? Принаймні міністр Кабінету Міністрів Петро Крупко, який курирує кадрові питання, у коментарі газеті «Дєло» зазначив, що «ніяких документів щодо звільнення керівника «Укрзалізниці» навіть не бачив».

Неофіційне пояснення ситуації пресі неофіційно надають джерела у Верховній Раді. Мовляв, звільнення Мельничука блокують депутати від БЮТ, які мають свої інтереси в транспортній галузі. Тоді як у відомстві, що очолює БЮТівець Вінський, підставою для звільнення Мельничука називають висновки Контрольно–ревізійного управління Міністерства транспорту. «Перевірка КРУ показала системні порушення в діяльності «Укрзалізниці», пов’язані із закупівлями, неоформленням вантажів тощо», — повідомляє прес–служба відомства. Щодо самої «Укрзалізниці», то тут ситуацію зі звільненням свого керівника коментувати відмовляються.

«Причина тієї боротьби, яка сьогодні точиться за «Укрзалізницю», у тому, що в керівництва галузі різні погляди на її розвиток», — вважає голова Комітету ВР із питань транспорту і зв’язку «регіонал» Володимир Козак. Поінформовані джерела з фракції БЮТ однією з причин «війни» називають ще й наказ Мінтрансу, виданий у квітні 2008 року. Відповідно до нього Мінтранс забирає в «Укрзалізниці» більше сотні великих об’єктів, серед яких — спеціалізовані залізничні оператори «Укррефтранс» і «Укрспецвагон», підприємство матеріально–технічного забезпечення «Укрзалізнопостач». Пан Мельничук не став виконувати цей наказ, вирішивши, що це призведе до руйнування залізниці. Інформація дійшла до Прем’єр–міністра Юлії Тимошенко, яка за результатами зустрічі з профспілками нібито підписала протокол із розпорядженням Вінському зупинити дію наказу. Бо фактично він є незаконним: не було створено комісію, прийняття такого наказу не погоджувалося з Мінфіном, Мінекономіки, Фондом держмайна, як цього вимагає законодавство. Крім цього, наказ Вінського вже опротестувала прокуратура, своєю ухвалою його дію припинив суд.

 

А ТИМ ЧАСОМ...

У Києві правоохоронці викрили заступника начальника з економічних питань однієї з залізниць, який своїми діями завдав державі збитків на суму 4,8 млн. грн. Як повідомляє Департамент Державної служби боротьби з економічною злочинністю МВС, чиновник підписав акти виконаних робіт, що містили неправдиві відомості (роботи фактично не проводилися), і незаконно перерахував кошти на рахунки потрібного товариства з обмеженою відповідальністю. Стосовно посадовця–залізничника порушено кримінальну справу за фактом службового підроблення.