Шанхайське «майже диво»

09.10.2007
Шанхайське «майже диво»

Льюїс Хемілтон додивлявся гонку в «паддоку» своєї команди. (Фото РЕЙТЕР.)

За два етапи до закінчення першості світу–2007 Льюїс Хемілтон суттєво випереджав конкурентів і, здавалося, лише диво може завадити британцеві спокійно докотитися до чемпіонського титулу в його дебютному сезоні у «Формулі–1». На Гран–прі Китаю для темношкірого гонщика команди «Макларен» все починалося якнайкраще — за підсумками суботньої кваліфікації він виграв «поул–позишн». Просто доїдь до фінішу в числі лідерів, навіть не обов’язково першим — і готуйся до заключного етапу як до формальності. Але диво, якщо можна його так назвати, сталося: Льюїс просто не фінішував.

До 14–го кола Хемілтон упевнено лідирував, поступово збільшивши відрив до 8,6 секунди. Потім був піт–стоп, після якого — через чотири кола — британець знову очолив перегони. Однак коли закінчився дощ і траса підсохла, дався взнаки брак досвіду молодого пілота: Льюїс просто не вгадав із вибором гуми. Після 27–го кола Хемілтон почав потроху програвати основним суперникам, стер шини практично нанівець і на 31–му колі вилетів на гравій, припинивши боротьбу. До речі, невдовзі та сама доля спіткала й поляка Роберта Кубіцу з БМВ, який замінив британця на лідерській позиції. А до п’єдесталу в чільній трійці доїхали двоє пілотів «Феррарі» й поміж них — ще один «Макларен»: Кімі Райкконен, Фернандо Алонсо, Феліпе Масса.

Щодо фіна, котрий за результатами кваліфікації стартував із другої позиції, то перемога в Шанхаї стала для нього вже п’ятою в цьому сезоні. Крім того, правильно вибравши для мінливої погоди проміжний тип гуми, Райкконен приніс «Феррарі» ювілейне 200–те Гран–прі в історії «королівських перегонів».

Також слід відзначити великий успіх обох гонщиків «стайні» «Торро россо», а надто — німця Себастьяна Веттеля: свій фініш на четвертому місці він супроводжував таким радісним воланням, ніби виграв чемпіонат.

А щодо реального виграшу чемпіонату, то для чинного володаря титулу, Алонсо, потрібно, аби 21 жовтня на автодромі в Сан–Паулу він виграв Гран–прі, а Хемілтон — фінішував максимум на четвертій позиції. Якщо британець приїде третім, а іспанський гонщик — переможе, в них буде порівну очок. Нарешті, навіть друге місце Льюїса в Бразилії гарантує новачкові чемпіонство.

Прикметно, що Алонсо в коментарях після шанхайської гонки погодився з тим, що сходження Хемілтона з траси — це «майже диво», але визнав: шансів на загальну перемогу в чемпіонаті в нього (Алонсо) все одно мало. Іспанець каже, що в другій половині сезону британська команда більше працює на свого співвітчизника. Тож Фернандо просить, щоб у Бразилії технарі «Макларена» забезпечили їм із Хемілтоном рівні шанси.

 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 16–й етап. Гран–прі Китаю (Шанхай, 305,256 км, 56 кіл)

Залікова вісімка: Райкконен («Феррарі») — 1:37.58,39; Алонсо («Макларен») — +9,82; Масса («Феррарі») — +12,83; Веттель («Торо россо») — +53,54; Баттон («Хонда») — +1.08,65; Ліуцці («Торо россо») — +1.13,66; Хайдфельд («БМВ–Заубер») — +1.14,27; Култхард («Ред булл») — +1.20,780.

Загальний залік чемпіонату перед останнім етапом: Хемілтон («Макларен») — 107; Алонсо — 103; Райкконен — 100; Масса — 86; Хайдфельд — 58, Кубіца («БМВ–Заубер») — 35, Ковалайнен («Рено») — 30, Фізікелла («Рено») — 21...

Кубок конструкторів: «Феррарі» — 186, «БМВ–Заубер» — 94, «Рено» — 51, «Уїльямс» — 28, «Ред булл» — 24, «Тойота» — 12, «Торро россо» — 8, «Хонда» — 6, «Супер Агурі» — 4, «Спайкер» — 1.