Вперше цього року, 22 березня, у Києві під орудою всесвітньо відомої диригентки Кері-Лінн Вілсон відбудеться унікальний концерт Національного ансамблю солістів «Київська камерата». Канадсько-американська маестро з українським корінням із 2022 року на кількох континентах потужно підтримує Україну.
Цього разу Кері-Лінн Вілсон з музикантами представлятиме нову програму знову у Національній філармонії України, де минулого року – попри активні загрози російських атак під час повномасштабної війни – тричі збирала повну залу поціновувачів мистецтва найвищої проби.
Диригентка в Києві виступала минулої весни, представляючи твори українських композиторів із «Київською камератою», повторивши програму тріумфального виступу за місяць до того у знаменитому Карнеґі-голі у Нью-Йорку (США). А минулого листопада вшановувала жертв Голодомору 1932–1933 років і масових штучних голодів 1921–1923 і 1946–1947 років, диригуючи на київській сцені вражаючу «Панахиду за померлими з голоду» Євгена Станковича й інші твори.
Після початку повномасштабної російсько-української війни Кері-Лінн Вілсон стала ініціаторкою створення та головною диригенткою Ukrainian Freedom Orchestra – збірного оркестру, в якому грають високопрофесійні українські музиканти. Цей колектив гастролював найкращими сценами та концертними майданчиками Європи та США, збираючи аншлаги та доносячи голос України до міжнародної спільноти.
Персональна присутність Кері-Лінн Вілсон у нашій країні у період повномасштабної війни розпочалася з кількох приїздів у Львів, де, зокрема, диригувала українську оперу «Украдене щастя». Минулого року маестро вписала у свій щільний графік концертів на кількох континентах виступи у Чернівцях та Коломиї. Вся ця активна діяльність є символічною підтримкою української музичної культури і нашої країни загалом.
Минулого року, незважаючи на велику творчу завантаженість, відстані і малопривабливі фінансові умови, Кері-Лінн Вілсон прийняла пропозицію долучитися до конкурсу на посаду головної диригентки Національного ансамблю солістів «Київська камерата» – і з травня 2024-го обіймає цю творчу посаду.
У програмі вечора «Відлуння часу» 22 березня прозвучать твори українських композиторів різних поколінь: Івана Карабиця, Валентина Бібіка, Бориса Лятошинського, Вікторії Польової, Олександра Родіна.
Експериментальним підходом до текстури та звучання вразить слухачів прем’єрна для України композиція американської композиторки Міссі Маццолі «Темний із надмірно яскравим» (Dark with Excessive Bright). У цьому творі контрабас та оркестр ведуть постійний діалог, змінюючи музичний простір від примарної тиші до вибухової експресії.
Солісти концерту:
Богдана Півненко (скрипка) – народна артистка України, віртуозна виконавиця, яка є обличчям сучасної української скрипкової школи;
Катерина Супрун (альт) – заслужена артистка України, солістка та co-artistic director «Київської камерати», активно популяризує українську музику у Європі;
Назарій Стець (контрабас) – заслужений артист України, знаний музикант віртуоз.

«Київська камерата», солістка – Катерина Супрун (альт), 2024 р. Фото з fb-сторінки камерного оркестру.
Чим особлива українська музика концерту?
«Концерт-триптих для струнних Івана Карабиця» – це твір одного із видатних засновників «Київської камерати», який стояв біля витоків відродження української музики. Творчість цього композитора сповнена драматизму, експресії та тонких емоційних відтінків. Цей спектр представляє музичний твір знаковим у контексті української музичної спадщини.
«Концерт-симфонія для скрипки, альта та камерного оркестру» Валентина Бібіка –монументальна композиція харківського композитора, що розкриває широку палітру виразних засобів, зберігаючи неповторну глибину і структуру. Ця музика вражає поєднанням витонченості та інтелектуальної сміливості.
«Після прочитання Лавкрафта» сучасного українського композитора Олександра Родіна –містичний твір, створений під впливом літератури американського письменника і журналіста, роки життя якого 1890 – 1937. Тож слухачі концерту «Київської камерати» під батутою Кері-Лінн Вілсон у Києві вперше відправляться у нетривалу подорож у світ фантазій та жаху, де музика малює таємничі образи та напружені сцени.
Серед українських прем’єр концерту також прозвучить композиція «Поверни річку» (Turn the River) Вікторії Польової. Цей твір відображає унікальне авторське світобачення, наповнене філософськими підтекстами та глибокими звуковими структурами.
Фінальним акордом вечора прозвучить символ української класичної музики «Мелодія» Бориса Лятошинського, у рік 130-ліття з дня народження цього українського композитора.
Цей концерт – не просто подія, підкреслюють організатори, а важливий культурний жест, що об’єднує минуле і майбутнє української музики, даруючи слухачам унікальну можливість почути її у виконанні видатних музикантів. Віртуозність канадсько-американської диригентки з українським корінням Кері-Лінн Вілсон, її ідеальний слух, вміння розкривати особливі вміння кожного музиканта та філігранно поєднувати звуки всіх музичних інструментів перетворюють кожен виступ у магічне дійство милування академічною музикою і співпереживання.
Дата: 22 березня
Місце: м. Київ, Національна філармонія України
Камерний оркестр: Національний ансамбль солістів «Київська камерата»
Диригентка: Кері-Лінн Вілсон