Фонд підтримки українських медіа створює НСЖУ

19:01, 11.07.2022
Фонд підтримки українських медіа створює НСЖУ

Фонд покликаний сприяти розвиткові перспективних медіабізнесів різних масштабів і напрямків. (Фото НСЖУ)

Секретаріат Національної спілки журналістів України ухвалив рішення створити Фонд підтримки українських медіа під час свого засідання у п’ятницю, 8 липня.

 

Фонд покликаний сприяти розвиткові перспективних медіабізнесів різних масштабів і напрямків.

 

Про це Україні молодій повідомили у НСЖУ в понеділок.

 

Для того, щоб запобігти руйнуванню українських медіа, в тому числі й тих, які до війни були економічно незалежними і ефективними, НСЖУ в квітні запропонувала державі створити Фонд підтримки медіа за зразком аналогічних фондів у європейських країнах, а також Українського культурного фонду.

 

За результатами обговорення Секретаріат підтримав ідею створення фонду, який матиме назву Фонд підтримки українських медіа (Ukrainian Media Support Fund).

 

«Він може стати прототипом того, що ми хочемо отримати від держави. Такий фонд міг би почати роботу з невеликих сум, а потім, в міру набуття досвіду, збільшувати свою потужність» – зазначив голова НСЖУ Сергій Томіленко, передає сайт Спілки.

 

І додав: «Викликана війною економічна криза є суттєвою загрозою для всіх медіа в Україні.  Спілка приділяє значну увагу гуманітарним питанням – допомозі журналістам, які в воєнний час опинилися в біді, скруті, залишилися без постійної роботи, втратили засоби до існування».

 

                                                                  Сергій Томіленко під час онлайн-засідання НСЖУ.

 

У НСЖУ розуміють, що на державне фінансування потреб медіа поки що покладатися не можна, але Спілка розраховує, що держава могла б сприяти наповненню такого фонду з різних джерел, у тому числі за рахунок міжнародних грантів.

 

Разом із тим, Спілка журналістів уже має позитивний досвід залучення коштів іноземних донорів для підтримки окремих українських ЗМІ, які постраждали через війну. Тому НСЖУ, започатковуючи Фонд  підтримки українських медіа, масштабуватиме власний вплив на економічну стійкість українських медіа.

 

«Українські незалежні ЗМІ до війни розвивалися значною мірою за рахунок рекламних надходжень. Разом із тим, ринок реклами зараз скоротився у рази та залежить від перебігу бойових дій, а як довго і наскільки інтенсивно вони триватимуть, ми передбачити не можемо», – зазначає медіаексперт Сергій Охріменко.

 

За його словами, НСЖУ не може обмежитися тільки резолюціями та зверненнями до держави, вона повинна й далі докладати зусиль до пошуку коштів для збереження галузі. Тим більше, що на європейському і світовому «донорському ринку» вони є.

 

Водночас секретар НСЖУ Костянтин Григоренко переконаний, що Спілка має здійснювати активну адвокацію законів про ЗМІ в Україні та ініціювати перегляд уже наявних законів, щоб захистити українські медіа від економічного знищення в складний воєнний період.

 

Зокрема, на його думку, не потрібно об’єднувати регулювання діяльності всіх ЗМІ в одному законі.

 

«Потрібний окремий закон про друковані ЗМІ», – наголосив пан Григоренко.

 

Він нагадав про шведський і данський досвід підтримки державою не лише суспільного телебачення, а й приватних друкованих ЗМІ. Разом із тим, в Україні сьогодні такий підхід навряд чи можливий. Тому логічним виходом із ситуації було б запровадження Фонду підтримки українських медіа під егідою НСЖУ.

 

Учасники засідання Секретаріату НСЖУ підтримали ідею створення фонду. Вони запропонували, щоб фонд працював не лише з іноземними, а й із українськими донорами. Фонд регулярно публікуватиме інформацію про залучення та витрати коштів. Також він матиме власні грантові програми, спрямовані передусім на підтримку тих медіабізнесів, що мають сталу бізнес-модель та у перспективі стануть фінансово-незалежними.

 

Керівником нового напряму діяльності НСЖУ – Фонду підтримки українських медіа – визначено українського медіаексперта Сергія Охріменка.

 

Нагадуємо, що Національна спілка журналістів України проводить опитування серед керівників вітчизняних медіа. Його мета – показати глибину економічної кризи ЗМІ, спричиненої війною. З учасниками опитування новостворений Фонд підтримки українських медіа працюватиме першочергово.

 

Як повідомляла «УМ», за даними НСЖУ, більшість ЗМІ в Україні не мають коштів для продовження роботи.