Чугуївська катастрофа: захист екскомандувача Повітряних сил затягує передачу справи до суду

13:38, 25.09.2021
Чугуївська катастрофа: захист екскомандувача Повітряних сил затягує передачу справи до суду

На борту перебували 7 членів екіпажу та 20 курсантів Харківського національного університету Повітряних сил. Вижив лише один курсант. (Фото: facebook.com/hnups)

Генпрокурорка Ірина Венедіктова переконана, що захист колишнього командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова затягує передачу до суду справи про катастрофу літака Ан-26 під Чугуєвим Харківської області, яка сталася рік тому.

 

Як повідомляє Україна молода, про це пані Венедіктова написала в соцмережах у роковини трагедії під Чугуєвом в суботу, 25 вересня.

 

Генпрокурорка нагадала, що 26 курсантів та офіцерів загинули в трагічному тренувальному польоті рік тому 25 вересня:

 

"Слідчі дії на місці авіаційної події тоді розпочалися буквально щойно літак загасили, паралельно правоохоронці вже працювали у військовій частині в Чугуєві та Командуванні Повітряних сил у Вінниці. За 7 місяців і 10 днів слідство було завершено – зібрано понад 60 томів матеріалів справи".

 

За її словами, підозрювані у порушенні правил польотів, підготовки до них та правил експлуатації літальних апаратів, що спричинило катастрофу та тяжкі наслідки, та у недбалому ставленні до служби – шестеро військових службових осіб.

 

Зокрема, це керівник польотами, що 25 вересня 2020 року відбувались у військовій частині А4014, заступник командира цієї частини з льотної підготовки, заступник командира частини, командир частини, начальник Харківського університету Повітряних сил імені Івана Кожедуба та командувач Повітряних сил Збройних сил України.

 

"Слідством встановлено, що ці військові службові особи допустили неналежну підготовку та затвердження документів щодо умов експлуатації повітряного судна. Зліт з "конвеєра" був не передбачений Керівництвом з льотної експлуатації. На борту літака перебували особи, які взагалі не повинні там бути.

 

Порушено було порядок здійснення льотної підготовки курсантів, а контроль за рівнем підготовки пілотів-інструкторів та навчальним процесом і дотриманням заходів безпеки здійснювався неналежно. Під час кризової ситуації керівництво польотів не вжило достатніх адекватних заходів, щоб уникнути авіакатастрофи", – наголосила генпрокурор.

 

Ірина Венедіктова  уточнила, що ще 5 травня було надано доступ сторонам до зібраних матеріалів: "Завершили ознайомлення з ними наразі всі потерпілі та їхні представники, четверо підозрюваних та їхні захисники, один підозрюваний та його захисник перебувають на завершальному етапі ознайомлення".

 

І додає: "Разом з тим, підозрюваний, який вже звільнений з посади командувача Повітряних сил Збройних сил України, жодного разу до Державного бюро розслідувань не з’явився та не ознайомився із матеріалами досудового розслідування.

 

Його адвокати затягують розгляд клопотання слідчого про встановлення строку для ознайомлення із матеріалами, заявляючи численні клопотання та відводи слідчому судді. Тому це клопотання не розглянуте вже упродовж більш як півмісяця".

 

Генпрокурорка додала, що 20 вересня слідчим суддею залишено без задоволення скаргу захисника екскомандувача Повітряних сил ЗСУ на повідомлення про підозру.

 

"Тож лише через неналежну процесуальну поведінку підозрюваного обвинувальний акт ще не направлений до суду", – наголосила вона.

 

Як повідомляла «УМ», літак Ан-26 розбився 25 вересня 2020 року близько 20:50 за два кілометри від військового аеродрому "Чугуїв", коли заходив на посадку.

 

На борту перебували 27 осіб: 7 членів екіпажу та 20 курсантів Харківського національного університету Повітряних сил. На місці катастрофи загинули 25 осіб, один курсант помер у лікарні від опіків, ще один курсант вижив.

 

Нагадаємо, два місяці тому лише після втручання журналістів "УМ", дві сім'ї загиблих під Чугуєвом курсантів отримали статус членів родин загиблих військовослужбовців.