У світі лише 10% дітей мають достатньо активності, сну і мінімум часу з смартфонами
По всьому світу лише 1 з 10 дітей мають достатньо фізичної активності, сну і проводять зі смартфонами небагато часу – таку невтішну статистику виявили науковці. >>
Телевізор дивіться, але голову не втрачайте! (Фото з сайту sxc.ru.)
Раніше «УМ» писала про скандал навколо китайських «чудо–капсул» для схуднення, які містили сибутрамін (заборонений стимулятор центральної нервової системи, який дає 44 ускладнення і навіть призводить до смерті), та про злочинні схеми шахраїв, які агресивно рекламували на ТБ дорогущі «медичні» прилади «від усіх хвороб», а насправді продавали людям звичайні побутові електроприлади. Тоді здавалося, що дурити народ та «втюхувати» нам із вами різний непотріб можуть тільки маловідомі фірми, переважно компанії–одноденки. Але, як з’ясувалося, нечесною рекламою грішать і крупні іноземні виробники, які, за твержденням фахівців Антимонопольного комітету, «масово поширюють оманливу інформацію щодо властивостей медичних препаратів». Комітет уже оштрафував виробника «Лазолвану» на мільйон гривень, покарав виробників препаратів «Мумійо», «Промед», «Турапрін». А наразі в АМК тривають розслідування щодо реклами більшості гомеопатичних крапель австрійського «Біттнера» та препаратів: «Мезим», «Простамол Уно», «Еспумізан» німецької компанії «Берлін Хемі».
«Зараз подивимося, що ти за чоловік!» — каже батько дівчини до її залицяльника, сором’язливого худенького хлопця в окулярах. Хлопець почувається трохи не у своїй тарілці: приїхав у село знайомитися з батьками коханої, а тут відразу іспит влаштовують. Для того щоб не зганьбитися, треба зжерти купу важких для травлення продуктів, від яких ломиться святковий стіл. Але як усе це в себе запхати? Секундна пауза, гість переможно ковтає дві пігулки «Мезиму» і «підтверджує», що він справжній чоловік. «Мезим» — шлунку добре з ним», — радісно проголошує реклама.
До болю знайомий ролик, чи не так? Його настільки довго й часто крутять по «ящику», що глядачі звикли до нього, як до рідного. Кількість реалізованого препарату (близько 12 мільйонів упаковок на рік) підтверджує, що народ активно «ведеться» на цю рекламу. А дарма, кажуть лікарі. «Діюча речовина «Мезиму» — панкреатин, — каже терапевт Олександр Ляшенко. — Це екстракт вмісту підшлункової залози, суміш ферментів, необхідних для травлення, розщеплення жирів, білків, вуглеводів у кишечнику. Панкреатин не має жодного відношення до лікування гастриту, виразки чи інших захворювань шлунка, він працює «за підшлункову» в кишечнику. Ліки з активною речовиною панкреатин (це не один «Мезим», а ще два десятки препаратів, зокрема, й вітчизняного виробника) може прописувати лише спеціаліст, і то після комплексного обстеження. Цей препарат рекомендують, якщо підшлункова залоза хворого не виробляє ферменти в належній кількості. У жодному разі не можна регулярно вживати ці ліки здоровим людям. Бо в організмі працює дуже складна система саморегуляції. Якщо ззовні постійно надходять готові ферменти, наша «фабрика» буде згортати виробництво, щоб не виникло перебору. Підшлункова почне «лінуватися», а з часом узагалі припинить працювати. Уявляєте, чим це загрожує людині? Із здорової вона перетвориться на каліку. Із цієї ж причини лікар має підібрати необхідне дозування панкреатину для хворих, щоб їхня підшлункова отримувала рівно ту підтримку, що треба, не більше і не менше».
Зрозуміло, що більшість українців навіть не здогадуються про такі складні моменти. Реклама все пояснює просто й доступно. І не відразу розумієш, що ролик вимальовує спотворений образ «щирих українців», як ненажер (вони поважають не розум чи доброту, а здатність з’їсти відро харчів), та ще й напряму закликає до переїдання. А це вже, як говорять лікарі, вкрай небезпечно, бо може призвести до серйозних захворювань органів травлення та загострень хронічних патологій.
«Задача реклами — пробратися в наш мозок, поселитися там і жити довго і щасливо. І вона цю задачу виконує, — каже начальник відділу з недобросовісної конкуренції Антимонопольного комітету України Оксана Кондратьєва. — Подивіться, «Мезим» уже вліз у наші мізки. І тепер усі й усюди вживають цей препарат, не вдаючись у подробиці, від чого болить живіт, що не так. Проблема в тому, що люди займаються самолікуванням по рекламі і втрачають дорогоцінний час не на те що треба. А живіт може боліти з багатьох причин: це і виразка, і гастрит, коліт, панкреатит, навіть онкологія. Люди про це не думають, вони намагаються швидко позбутися болю, неприємних симптомів. Але ж організм — хитра штука. Коли він болить, це він так подає сигнал: щось не так у його роботі. Ми замість того, щоб з’ясувати причину й допомогти організму, просто гасимо біль, і все. Може, людині стало легше. Але сама хвороба не лікується!»
«Ця реклама ліків спонукає людину, по–перше, самій собі встановити діагноз, а по–друге, придбати цей товар і нібито полікуватися. А результат — поганий, — пояснює «УМ» головний консультант Комітету з питань охорони здоров’я ВР України Світлана Зброжек. — У нас лежать цілі гори листів від споживачів, які побачили по телевізору рекламу, купили препарат, вживали ліки, але ефекту так і не отримали. Серед 1900 звернень від громадян, що ми опрацювали від початку цього року, близько половини — скарги на ліки, БАДи і все, що пов’язано з медициною. Були скарги й на продукцію компанії «Берлін Хемі», зокрема на «Мезим», «Еспумізан», «Простамол Уно». Люди пишуть одне: купили препарат, пропили цілий курс, а легше не стало. А в деяких випадках стан здоров’я навіть погіршився».
За словами спеціаліста, люди просять переважно про три речі: перевірити цей препарат або прилад, повернути марно витрачені гроші і попередити про обман інших, щоб люди не «клювали» на цю брехливу рекламу. «На «Простамол» часто скаржаться, — продовжує пані Зброжек. — Я вам ці листи покажу, така болюча тема для українців… Ось чоловік зі Львова пише: «Я тривалий час хворію на простатит. Одного разу побачив по телевізору рекламу медичного препарату «Простамол Уно». Вирішив скористатися ним. Купив препарат в одній із центральних аптек міста, вивчив його інструкцію щодо вживання. Після курсу лікування ніяких покращень не відчув. Навпаки, самопочуття погіршилося. У мене таке враження, що цей препарат ніякої корисної дії не приносить, а тільки шкодить. Прошу перевірити цей препарат». А одна жінка, яка купила «Простамол» для свого чоловіка, просить «закрити таку рекламу на дорогі імпортні препарати, які не працюють». І таких прикладів — немало».
Для того щоб уберегти українців від неправдивої інформації, АМК та Комітет ВР із питань охорони здоров’я пропонують повністю заборонити рекламу ліків. Один законопроект уже зареєстровано. А поки законодавство не змінилося, АМК виловлює недобросовісних рекламодавців та вимагає зняти нечесні ролики.
«На сьогодні ми ведемо розслідування з різних позицій: це і продукти харчування, і ліки — словом, усе що завгодно, — каже Оксана Кондратьєва. — Так–от, на випадки, які стосуються медицини, припадає близько 80% усіх розслідувань. Зокрема, у нас багато питань до таких іноземних компаній, як «Берлін Хемі» та «Біттнер». Узяти продукцію «Біттнер» — оці гомеопатичні крапельки в пляшечках. Із ними виникають серйозні проблеми. Бо в рекламі людям обіцяють лікування захворювань, а насправді препарати не лікують, а лише знімають певні симптоми. До іншої компанії — «Берлін Хемі» — у нас з’явилися питання стосовно реклами таких препаратів, як «Мезим», «Еспумізан» і «Простамол Уно». У Росії оштрафували цього виробника за те, що в рекламному ролику «Простамолу» йшлося про лікування простати, а насправді цей препарат не лікує це захворювання. Абсолютно аналогічна ситуація зараз склалася з «Простамолом» і в Україні. Ролик проголошує «просте лікування простати». Але ж сам виробник у затвердженій МОЗом інструкції зазначає, що препарат може тільки усувати симптоми, біль, там слова немає про здатність засобу лікувати, відновлювати здоров’я. Стосовно «Еспумізану» — у ролику говорять, що це унікальний препарат, а насправді активна речовина цього лікарського засобу не унікальна, а входить до складу щонайменше дев’яти аналогічних препаратів, які продаються в наших аптеках».
За словами спеціаліста, рішення щодо компаній «Берлін Хемі» та «Біттнер» будуть прийняті найближчим часом. Недобросовісним виробникам «світять» багатомільйонні штрафи, які становитимуть п’ять відсотків від виручки за продукцію. Але головне — виробникам заборонять видавати в ефір чи на сторінки друкованих видань рекламу, яка вводить в оману українців.
«Усі ті препарати, лікарські засоби, БАДи, вироби медичного призначення, які ми щодня бачимо в рекламі, реально НЕ ВПЛИВАЮТЬ на якість лікування в цілому. Це не ті засоби, які реально, об’єктивно лікують, рятують людей від онкологічних, серцево–судинних, неврологічних захворювань тощо, — зазначає радник міністра охорони здоров’я Іван Сорока. — Це надбудова, допоміжні засоби, які здебільшого усувають неприємні симптоми, без них можна чудово справитися. А от основні продукти, якими ми дійсно лікуємо населення, — це рецептурні препарати, яких не можна рекламувати, відповідно до чинного законодавства. Тому люди, які постійно чують, читають і дивляться рекламу ліків, отримують спотворену інформацію про те, як і від чого треба лікуватися».
По всьому світу лише 1 з 10 дітей мають достатньо фізичної активності, сну і проводять зі смартфонами небагато часу – таку невтішну статистику виявили науковці. >>
В Україні із 1 жовтня запрацювала система електронних рішень для медичного канабісу, яка дозволяє простежити шлях медичного канабісу. Однак продаж ліків поки розпочати неможливо. >>
Програма для військових «Духовне відновлення культурою» реалізується в Національному заповіднику «Києво-Печерська лавра» від травня минулого року. >>
У часи війни критично важливо забезпечити поранених військових ефективними засобами для реабілітації. Лікарня в Ковелі, завдяки новітньому обладнанню від польської компанії Vizion, допомагає відновлювати рухові функції пацієнтів із травмами кінцівок. >>
Три літні місяці у Черкаському обласному перинатальному центрі виявилися особливо «врожайними» на народження двієнь: у серпні народилося 5 двієнь, а в липні — аж 8. >>
Сеанс каністерапії провела його кінолог, каністерапевт з 15-річним стажем Ельвіра Попова разом зі своїми помічницями — собаками з кличками Дорі та Лілу. >>