«Мобільний» етикет

01.10.2008
«Мобільний» етикет

Мобільний етикет варто запровадити ще в школі.

Питання розмов по телефону за кермом автомобіля цікавить не тільки народних депутатів. Виявилося, що зловживання мобільним зв’язком допекло і деяким кіровоградцям. Психологи, культурні діячі, журналісти і підприємці Кіровограда зібралися на «круглий стіл» і виробили так звані правила мобільного етикету.

Адже виявилося, що багатьох телефони таки «допекли». «Якщо на концерті класичної музики звучить телефон, то дуже часто це справжня проблема для музикантів і слухачів. Руйнується атмосфера концерту», — розповідає заступник директора Кіровоградської філармонії Валерій Федчишин. Але просто попередженням про відключення телефонів у концертних залах тут не обійдешся, впевнена психолог Емілія Гуцало. Мобільний етикет потрібно ввести в класні години ще у школі, адже саме з дзвінків посеред уроку починається «мобільна» ввічливість.

А щоб було що викладати, кіровоградці склали список правил, які вирішили доповнювати за необхідністю. Про впровадження теж домовились: один із підприємців надрукує правила в достатній кількості. А вже поширювати і пропагувати погодились представники тих же закладів культури, шкіл, вузів. Представник одного з операторів мобільного зв’язку запевнив, що правила будуть видавати всім клієнтам–користувачам. Можливо, дійде справа й до білбордів.

Запропонований і доповнений збірник «мобільного» етикету виявився не таким уже й маленьким. Зрозуміло, що сюди увійшли загальноприйняті у світі норми, наприклад, не користуватися телефоном на борту літака і в лікарнях, адже це може бути небезпечним для життя інших людей. Театри, музеї, виставки, церкви, освітні заклади теж повинні стати зоною обмеженого користування телефоном.

Наступна серія ввічливих побажань: не розмовляти дуже голосно в громадських місцях, не розмовляти по телефону під час спілкування з іншими людьми, не давати телефонні номери без дозволу власника, питати дозволу перед тим, як когось фотографувати чи знімати на відео...

Крім того, учасники «круглого столу» закликали користуватися деякими функціями свого телефону частіше: буває, що про вібродзвінок чи автовідповідач власники мобільного навіть не здогадуються.