У Чумацькому Шляху виявили найстаріші зірки Всесвіту

14:48, 24.03.2019
У Чумацькому Шляху виявили найстаріші зірки Всесвіту

(фото: Gemini Observatory)

Астрономи змогли визначити вік зоряного скупчення HP1 у Чумацькому Шляху.

Як повідомляє "Популярна механіка", виявилося, що воно є одним з найстаріших відомих скупчень - не тільки в Галактиці, але й у Всесвіті в цілому.

У новому дослідженні фахівцям вдалося зробити найбільш детальні спостереження за кластером, використовуючи телескоп "Джеміні", розташований у Андах в Чилі.

Дослідники використовували телескоп "Джеміні", а також архівні зображення, отримані "Хабблом", для дослідження найбільш тьмяних зірок у скупченні, а також для вивчення 11 змінних зірок типу RR Ліри.

Отримана фахівцями інформація дозволила визначити, що кластер знаходиться приблизно в 21 тисячі 500 світлових років від Землі.

Вчені також змогли визначити металічність зірок у HP1 (це дозволяє говорити про їх вік: чим вище металічність, тим зірка молодша, і навпаки). Так, зірки в даному кластері мають настільки низьку металічність, що вони, як припускають учені, сформувалися в період, коли Всесвіту ще не було і мільярду років. Згідно з висновками дослідників, вік HP 1 складає приблизно 12,8 мільярда років.

Довгий час вважалося, що найбільш старі зоряні кластери можуть бути знайдені тільки в далеких куточках Галактики. У недавній час, однак, було виявлено досить багато таких скупчень в галактичному балджі - в центральному регіону Чумацького Шляху, що тягнеться приблизно на 10 тисяч світлових років.

Як відомо, вік Сонця - 4,5 мільярда років. Воно вже спалило приблизно половину свого запасу водню, однак цей процес продовжуватиметься ще близько 5 мільярдів років. При цьому за 168 мільйонів років Сонце має перейти до стану "червоного гіганту" і поглинути найближчі до неї три планети.