Консиліум у «ящику»

Консиліум у «ящику»

На вітчизняних телеканалах не бракує політичних ток–шоу. Розширити тематичну лінійку формату програми–«говорильні» минулоріч спробував Перший Національний, запустивши проект «Батьки і діти», який — як і інші похвальні за задумом починання на державному каналі — не зумів стати повноцінним рейтинговим проектом. Ще можна згадати соціальне ток–шоу Наталії Розинської на тій же «першій» кнопці. Проте тільки його ведуча може самозакохано сприймати «Знайдемо вихід» як еталон.

Після новорічних свят на «Інтері» з’явилося медичне ток–шоу «Знахарі», що може стати першою конкурентоздатною ластівкою, за якою почнуть «підтягуватися» соціальні телепроекти на інших каналах.

Політ агітації

Старші журналісти і ті, яким випало навчатися на журфаці в міжсезоння між загниванням соціалізму та перебудовою, добре пам’ятають одну з основних тез марксистсько–ленінської теорії про засоби масової комунікації, які є одночасно джерелами інформації, пропаганди та агітації. Якщо абстрагуватися від колишньої ідеологічної основи визначення та сучасних демократичних декларацій про об’єктивність у ЗМІ, варто визнати: пропаганди й агітації у цю виборчу кампанію — особливо на телебаченні — було більше, ніж інформації.

Наш «Вогник»

Святковий проект, який глядачі державного каналу зможуть дивитися майже півтори години до опівночі та ще близько трьох опісля, має назву «Новорічний вогник». Із програмою, з якою багато років поспіль жили перед телевізором радянські глядачі, — «Блакитним вогником», що й донині зберігся на російському телебаченні, — проект нашої «першої кнопки» не сплутаєш. Бо співатимуть українські зірки і зірочки, у репертуарі яких — дві третини україномовних пісень. І ведучі Марія Орлова та Тимур Мірошниченко говоритимуть українською мовою не так, як Іван Ургант у новорічному гумористично–пародійному проекті каналу ICTV «Велика різниця по–українськи».

Виняток і правила «Першого»

За неповний місяць в ефірі «Першого Національного» з’явилися політичні ток–шоу «Золота булава» та «Українська рулетка». Обидва проекти об’єднує президентсько–виборча направленість. Проте якість у новачків державного каналу — діаметрально протилежна.

Зірка телебачення України

Учора в столичному Pіnchuk Art Centre Олена Франчук — дружина одного з найбагатших українців Віктора Пінчука і донька екс–президента Леоніда Кучми — презентувала бренд StarLightMedia, який віднині об’єднує «Новий канал», СТБ, ICTV, М1, М2 та «Куй–ТБ». Директором телегрупи призначено керівника ICTV Олександра Богуцького. Голова спостережної ради — сама Олена Франчук. Інвестори — Олена Франчук і Віктор Пінчук. За останні кілька років канали медіа–групи Віктора Пінчука поступово завойовують рейтинги. Так вдале позиціонування зробило лідерами молодіжного телеперегляду «Новий канал», чоловічого — канал ICTV. «Ми впевнені в успіху, — заявляє голова спостережної ради медіа–групи StarLightMedia Олена Франчук. — Бо ми виросли, а конкуренти впали».

Ольга Герасим’юк: Цей сезон для «плюсів» не вдалий

Ольга Герасим’юк: Цей сезон для «плюсів» не вдалий

Глядачам каналу «1+1» ще минулої весни обіцяли показати документальний цикл та оновлений проект незмінної ведучої й автора програми «Без табу», нині депутатки Ольги Герасим’юк. Проте плани не реалізовано й нині. Чому — ми вирішили дізнатися про це безпосередньо в пані Ольги, яка в ефірі «Плюсів» задіяна останнім часом лише як член журі проекту «Танцюю для тебе» (другий сезон поспіль).

Від російського — до свого та європейського

Від російського — до свого та європейського

Зовсім дивним виглядало оголошене у середині вересня сидіння на двох стільцях Євгенія Кисельова — на каналі TVi (шеф–редактор і ведучий авторської програми) та «Інтер» (ведучий ток–шоу). Пояснення російського журналіста «Валерій Хорошковський не проти» і тоді виглядали непереконливо. Минулої неділі, як уже писала «УМ», Євгеній Кисельов, за його словами, після тривалих роздумів, нібито раптово для керівництва TVi, оголосив про своє рішення залишити цей канал — з причини силового тиску на TVi одного з акціонерів — Костянтина Кагаловського. Про те, що відбувається на українському каналі, який з’явився в ефірі у березні минулого року й акціонерами якого спочатку були екс–заступник голови правління ЮКОСу, перший представник Росії в МВФ Костянтин Кагаловський та опальний російський бізнесмен Володимир Гусинський, ми поцікавилися у гендиректора TVi Миколи Княжицького.

Про мій вибір і ТБ

Як багато інших, я давно уже зрозуміла, що політики не можуть бути «білими і пухнастими», незалежно від кольору партійної символіки. Тому кожен виборець приречений обирати найменше «зло». Я твердо вирішила, за кого буду голосувати ще до заяви Юлії Тимошенко про лояльне ставлення до диктатури (якщо народ так хоче) в ефірі Савіка Шустера минулої п’ятниці. Прийняла рішення після нещодавнього інтерв’ю «УМ» із заступником голови правління СТБ Олексієм Мустафіним. Питання звучало так: «Якби в Україні не було подій 2004 року, якби Президентом не став Віктор Ющенко, чи могли б журналісти зараз, перед черговими виборами, працювати без темників?». Відповідь: «Я вибудовую причинно–наслідковий зв’язок по–іншому. Думаю, що Ющенко став Президентом, зокрема, й тому, що журналісти хотіли працювати без «темників», а громадяни хотіли отримувати неспотворену цими «темниками» інформацію». Невже зараз уже ніхто не хоче мати незаангажованість та об’єктивність у друкованих ЗМІ та на телебаченні?!»

Грошовий дощ на чиї голови?

Днями представники Міністерства внутрішніх справ України повідомили про перші результати розслідування фактів шахрайства в телеефірі. Нагадаємо, що наприкінці липня слідче управління київської міліції порушило кримінальну справу щодо комерційної структури, яка організувала телевізійну інтерактивну гру «Грошовий дощ» (за статтею190 частиною 2 Кримінального кодексу України). «Обман телеглядачів полягав у тому, що з метою заволодіння їхніми коштами, які вони сплачували за телефонне з’єднання з оператором зв’язку (близько семи грн.), ведучий, за вказівкою організаторів, під час прямого ефіру постійно закликав телефонувати до студії з метою прямого телефонного з’єднання між абонентами і телеведучим для прийняття участі у грі в прямому ефірі, але такою можливістю їх не забезпечували», — йдеться в офіційному повідомленні слідчого управління ГУ МВС України у місті Києві.

Євгеній Кисельов: Новина — це цар і бог

Євгеній Кисельов: Новина — це цар і бог

Розвішані в Києві бігборди «Голосуй за свободу» з Андрієм Данілевичем, який минулого телесезону був одним із ведучих однойменного політичного ток–шоу на «Інтері», після раптового закриття проекту сприймаються як заклик звільнятися з роботи, де журналіст змушений виконувати вказівки керівництва. Для загалу раптово, з початку вересня, після звільнення з посади генерального продюсера Ганни Безлюдної, «Інтер» з антитимошенківського перетворився на канал, де лояльно подають інформацію і про Прем’єрку, і про головного опозиціонера, і про Президента. Здавалось би, справжній «хепі–енд» свободи слова на окремо взятому найрейтинговішому вітчизняному каналі. Проте експерти відзначають, що проросійська спрямованість зокрема новиннєвих блоків «Інтера» протягом останніх двох тижнів стала ще помітнішою.

Тому заміна скомпрометованої «Свободи на «Інтері» на політичне ток–шоу «Велика політика з Євгенієм Кисельовим» сприймається теж насторожено. Так, автором і ведучим нового проекту буде один із найкращих російських журналістів–аналітиків. Безсумнівно, колишньому автору і ведучому «Итогов» на каналі НТВ навіть власник «Інтера» Валерій Хорошковський (чи, можливо, хтось інший, хто активно почав впливати на політику каналу упродовж останніх кількох тижнів) — не указ. Якщо 53–річний Євгеній Кисельов залишився таким же принциповим і незалежним, як у часи «Итогов» на НТВ.

«На моє переконання, редакційну політику телеканалу «Інтер», яку проводили у недалекому минулому, не маю права коментувати, — каже Євгеній Кисельов. — Я вважаю себе самодостатньою журналістською величиною на пострадянському просторі — як у Росії, так і в Україні — і буду відповідати за себе».

Контракт з «Інтером» Євгеній Кисельов, який більше року працює в Києві шеф–редактором на відносно новому, маловідомому масовому глядачеві каналі TVi, уклав на один телевізійний сезон, до літа наступного року. Про свій новий проект і про себе Євгеній розповів на прес–конференції.