І «Танк» українця

І «Танк» українця

Берлінський міжнародний, або просто Берлінале традиційно входить до трійки (поруч Канн і Венеції) найпрестижніших кінофестивалів світу. Не всім, щоправда, така вершина вертикалі подобається, але ж маємо те, що маємо. Цьогоріч він проходитиме вiд 11-го до 21 лютого.

Енергія страху

Енергія страху

Уже Шостий міжнародний кінофестиваль в Одесі закінчився наїздом якогось «мажора» (судячи з журналістських повідомлень) на фестивального директора Сергія Ященка. Що можна кваліфікувати і в ширшому контексті (не буквальному — символічному) — як наїзд старої системи на вітчизняний кінематограф: він не потрібен їй, особливо у фестивальному форматі.

Янголи революції, або Пісня про тривожну молодість

Янголи революції, або Пісня про тривожну молодість

Кінофестиваль у Південній Пальмірі добігає кінця. У суботу — закритття і вручення призів: як у міжнародному, так і в національному конкурсах. Найсильніше враження на мене справили два фільми — «Зеніт / Zvizdan» 40-річного хорватського режисера Далібора Матеніча і «Ангелы революции» росіянина Олексія Федорченка.

Зайві люди, незайві кінематографії

Зайві люди, незайві кінематографії

У суботу ввечері традиційною роздачею призів — одного золотого і купи срібних ведмедів — завершився Берлінський кінофестиваль. Його виграв іранець Джафар Панахі з фільмом «Таксі», в якому він сам і виконує роль таксиста. Йому зустрічаються різні пасажири. Дивовижно, але, перебуваючи від кінця 2010 року під домашнім арештом і забороною знімати фільми (мало не так, як колись Тарасові Шевченку заборонили «писати і малювати»), іранець примудрився зробити вже третю стрічку...

Китайські новини з українського фронту

Китайські новини з українського фронту

У п’ятницю буде показано три останні фільми великої конкурсної програми — «Великий батько, маленький батько та інші історії» режисера Фен Данг Ді (спільне виробництво В’єтнаму і Франції), «Мандрівка Часуке» японця Хіроюки Танака і позаконкурсна стрічка «Попелюшка», казка в інтерпретації відомого британського режисера Кеннета Брана.

Олексій Герман: Росія — країна містична...

Олексій Герман: Росія — країна містична...

Кінофестивальний четвер почнеться фільмами «13 хвилин» німця Олівера Хіршбігеля і «Вірна цнотливиця» Лаури Біспурі (спільне виробництво Албанії та Італії). До речі, провідні європейські кінематографії незрідка виступають у ролі фінансового локомотива для тих, хто слабкіший, — і в Європі, і в Латинській Америці, і в Африці.

Душу й тіло лікувати

Душу й тіло лікувати

Машина Берлінського кінофестивалю працює як годинник, відраховуючи дні, години і хвилини екранного часу. Ранок фестивальної середи розпочинається фільмом «Браво!» румунського режисера Раду Жуде. Анотація стрічки інтригує: «Валахія, початок ХІХ століття. Румунські князі повільно рухаються шляхом модернізації...»

Поезія пошуку, пошук поезії

Поезія пошуку, пошук поезії

Велика конкурсна програма Міжнародного берлінського кінофестивалю у вівторок відкриється фільмом «Під електричними хмарами» російського режисера Олексія Германа-молодшого. Картина зроблена в копродукції трьох країн — Росії, України та Польщі. Цей факт привертає до себе увагу. Кореспондент журналу Hollywood Reporter запитав режисера, чи не було тиску з різних сторін, які брали участь у створенні картини?

Кіновулкан в Берліні — від сьогодні

Кіновулкан в Берліні — від сьогодні

Фестиваль досяг цілком поважного віку — хоча, за європейськими мірками, ще не пенсійного. У ХХІ столітті споруджено сучасний комплекс будівель, справжній фестивальний центр, предмет заздрощів багатьох фестивальних команд. Програма фільмів щороку збагачується і розширюється, з урахуванням світової кон’юнктури та змін у технології.

Відкритий лист

Відкритий лист

Звертаюсь до Вас передусім тому, що під час недавньої листопадової прем'єри фільму «Поводир» Олеся Саніна бачив Вас і чув сказані Вами слова. Так само знаю, що наступного дня опісля тієї прем”єри заледве не півгодини засідання уряду було присвячено розмові про українське кіно, розмові, що не має прецеденту в новітній нашій історії.