Рейтинг із безвиході: як в Україні з'явилась «Книжка року»

Рейтинг із безвиході: як в Україні з'явилась «Книжка року»

Коли двадцять років тому замислювався рейтинг «Книжка року», головним пріоритетом було визначено: «Вияскравити, урельєфнити безперечні щорічні здобутки українського книжництва; детонувати у масовій свідомості резонанс коректного зіставлення цих здобутків з російськими аналогами (що надзвичайно важли

Читати швидко чи з круасанами? Рецензія на «Як писали класики» Ростислава Семківа

Читати швидко чи з круасанами? Рецензія на «Як писали класики» Ростислава Семківа

Два роки тому літаналітик Ростислав Семків випустив книжку «Як писали класики», що ґрунтується на утопічній матриці: мовляв, можна вивчитися на Письменника.

Рецензія на книгу Ростислава Семківа «Як писали класики»: письменника створює редактор

Рецензія на книгу Ростислава Семківа «Як писали класики»: письменника створює редактор

Ми наближаємося до розуміння того, хто здатний «зробити» Письменника. Редактор. Дуже й дуже недооцінена фігура у світовому літературному процесі (з Україною включно). Якби історія редакторства була написана, деякі класичні літературні імена, можливо, писалися би через дефіс.

Горор, який завжди з тобою: рецензія на роман «Лучший возраст для смерти» Яна Валетова

Горор, який завжди з тобою: рецензія на роман «Лучший возраст для смерти» Яна Валетова

1954 року вийшла похмура притча британця Вільяма Ґолдінга «Володар мух». То був невеликий, але важкий камінчик, що спричинив лавинний зсув колективної свідомості

Влада інституцій: українською вийшов світовий бестселер Вільяма Ґолдінга «Володар мух»

Влада інституцій: українською вийшов світовий бестселер Вільяма Ґолдінга «Володар мух»

Здавалося б, який зв’язок між похмурою притчею Вільяма Ґолдінга «Володар мух» і нинішнім українським буттям? Такі загадки полюбляв Умберто Еко: «Зв’язки є завжди, варто лишень захотіти знайти їх» (Маятник Фуко. — Х.: Фоліо, 2014).

Пам’ятаймо про тих, що потребують допомоги: рецензія на книжку «Рух «Емаус»: Історія солідарності»

Пам’ятаймо про тих, що потребують допомоги: рецензія на книжку «Рух «Емаус»: Історія солідарності»

Так сталося, що про організацію допомоги бездомним «Емаус» уперше довідався з трилера Жан-Крістофа Ґранже «Пасажир»: там головний персонаж частково перебуває у середовищі клошарів, котрим її адреси добре відомі.

Журналістика і телебачення: рецензія на книжку Савіка Шустера «Свобода слова против страха и унижения»

Журналістика і телебачення: рецензія на книжку Савіка Шустера «Свобода слова против страха и унижения»

Ніхто з українських медіа-персон не зібрав на себе стільки критики, як Савік Шустер. Більшість негативних рефлексій відбивають пострадянську підозру до успіху, частина є примітивною корпоративною заздрістю.