«Нагрівають» столицю: із платіжок киян зникли переплати і борги за тепло

23.01.2019
Із платіжками за спожиту теплоенергію, що надходять зараз за попередній місяць, творяться якісь незрозумілі людям комунальні дива.
 
 
Із них зникли показники зроблених раніше переплат, а також допущених заборгованостей.
 
 
Тож одних — нечесних платників — комунальники порадували, тоді як сумлінних споживачів добряче засмутили. 
 
 
Так, моя знайома, яка довгі роки працювала бухгалтером, тому цінувала кожну копійку, сумлінно оплачувала за спожите тепло. Більше того, кожен місяць вона переплачувала «Київенерго» 100—200 гривень «авансом» на майбутнє, якщо раптом з якихось причин не зможе оплатити за опалення.
 
Таким чином у неї назбиралося майже 6 тисяч гривень переплати, які чесно заносилися в її щомісячні платіжки, тож жінка була впевнена, що вона застрахована «на чорний день».
 
Але нещодавно вона отримала платіжку, в якій ця переплата зовсім «обнулилася» — просто зникла з відповідної графи квитанції.
 
У розпачі жінка звернулася до теплогенеруючої компанії, а там її наче гарячим окропом облили. Мовляв, як ви знаєте, у столиці відбулися кардинальні зміни — було ліквідовано попередню компанію «Київенерго», яка обігрівала значну частину міста, і замість неї утворили «Київтеплоенерго», котре надає цю послугу з нинішнього опалювального сезону.
 
Але сталося так, що «попередники» не передали новоствореному підприємству жодних переплат споживачів, а лише їхні борги.
 
Жінці порадили звернутися до «Київенерго», але там від неї «відхрестилися» — мовляв, ми вже такої послуги не надаємо і нічим допомогти не можемо...
 
А от інші мої знайомі тільки виграли від зміни постачальників тепла в столиці. Вони не належать до числа сумлінних споживачів, тож заборгували за кілька місяців за опалення кругленьку суму. І яким же радісним було їхнє здивування, коли в останній платіжці цей борг просто зник.
 
Звісно, розбиратися, чому так сталося, ніхто не збирається — люди сподіваються, що в катавасії з передачею послуги теплопостачання від однієї компанії до іншої цей борг так і залишиться неврахованим.
 
«УМ» спробувала розпитати в «Київтеплоенерго», чому так сталося і що робити споживачам, у яких просто вкрали переплачені кошти, але там нам також відповіли, що в ситуації не винні.
 
«Ніяких боргів «Київенерго» перед споживачами вони нам не передавали — лише їх заборгованість перед компанією. Тож усі претензії — до цієї компанії», — відповіли на наш запит.
 
У свою чергу, «Київенерго» нiчого не коментує, бо офіційно тепло вже не постачає, а лише електроенергію. Водночас тут застерегли, що киянам досі надходять фіктивні квитанції з розрахунками за тепло начебто від їх компанії. Це — злісне шахрайство, яке поки що залишається без покарання.
 
Тож реагувати на такі квитанції, тим більше оплачувати їх не потрібно. Перевірити ж інформацію про нарахування або розрахунки за послуги можна в особистому кабінеті з електроенергії або гарячої води та опалення в будь-якому центрі обслуговування клієнтів або на сайтах «Київенерго» та «Київтеплоенерго».
 
Що ж стосується попередніх переплат, то порадили звертатися для вирішення цих проблем до центрів комунального сервісу.
 
Там підтверджують, що готові повернути переплачені кошти на банківський рахунок споживача. Однак коли це станеться, і як проводитимуть звірку оплати, ніхто сказати не може. Отже, коло замкнулося.