На межі експерименту: у Києві показують вистави недержавних театрів

12.12.2018

У Києві 13-16 грудня проходитиме фестиваль недержавних театрів «Відкрита сцена».

 

Упродовж листопада вітчизняні критики та знавці сучасного мистецтва розглядали 40 поданих заявок. У результаті експерти сформували програму фестивалю, відібравши 8 колективів.

 

Запросили тих, хто працює у сфері сучасного (contemporary) мистецтва — сучасний театр, сучасний танець, мультидисциплінарні та крос-жанрові практики; кому некомфортно у рамках конвенційного мистецтва; яким не байдуже, що буде з українським сучасним перформативним мистецтвом завтра; і які не бояться торкатися актуальних соціальних чи політичних питань. 

Фестиваль працюватиме на двох майданчиках у центрі столиці: у Культурному центрі «Печерськ» (вул. Московська, 3) та в МКЦ імені Івана Козловського, (вул. Хрещатик, 50-б).

Діятимуть практичні майстерні, де обговорюватимуть питання авторського права, менеджменту і маркетингу у сфері сучасного мистецтва. 

На всі вісім вистав, у денний і вечірній час, на сцені «Печерська», можна потрапити абсолютно безкоштовно за попередньою реєстрацією на сторінці у «Фейсбуці» з назвою «Фестиваль недержавних театрів «Відкрита сцена». Вхід вільний».

«Звірячі історії».
 
Що показуватимуть? Харківське Творче об’єднання «Театр 19» — «Звірячі історії», за п’єсою сучасного американського драматурга Дона Нігро, яка вперше поставлена на українській сцені цим колективом. «Театр 19» хоче бути цікавим, корисним і потрібним глядачеві.
 
Його учасники вважають, що альтернативність по відношенню до багатьох традиційних — не в епатажності і здивуванні «новими формами», а в цілеспрямованому здійсненні ідеї ЖИВОГО театру. Його творці говорять зі сцени про те, що хвилює і зворушує людей «з обох боків рампи».
 
Але кажуть про це не без гумору. Режисер — Ігор Ладенко. А «Звірячі історії» — смішні та зворушливі оповіді Миші, Бурундука, Котів, Папуг, Качкодзьоба, Бабуїна та інших тварин. Актори на сцені проживають їхні історії.
 
Колектив театру студії «По­кликання» в Одесі існує з 2008 року. Режисер — Пітеров Володимир Олександрович. Покажуть «Ігри» — гостросоціальну детективну драму, засновану на реальних подіях.
 
Вистава розповідає про непростий підлітковий вік, коли молоді люди вже несуть відповідальність за свої вчинки, але ще не до кінця це усвідомлюють.
 
За сюжетом, на покинутому спортмайданчику зустрінуться 14-річна юнка і четверо хлопчаків, на пару років старших за неї. Гратимуться. Спочатку наївно і ніби ще по-дитячому.
 
Але чим далі — тим більше бравади і прагнення перейти межу дозволеного. І раптом її переступають... На лаві підсудних усім доведеться усвідомлювати, що таке дружба і де закінчується гра  й починається доросле життя із відповідальністю за всі вчинки. 
 
«Політично ненадійний».
 
Виставу «Політично ненадійний» представить київський незалежний «ЧЕсний театр», діяльність якого базується на кількох загальних принципах: українська мова, камерність, інтерактив із глядачем, соціальна значимість для українського простору. Режисеркою театру є Катерина Чепура.
 
На сцені буде п’ятеро дівчат, колір пожовклого паперу, стоси книжок і листів, вірші, промови, політика і любов... Любов! Вистава «Політично ненадійний» — про чоловічу долю і громадський обов’язок великого письменника, поета, перекладача, фольклориста, публіциста, журналіста, чиє прізвище знає кожен. Постановкою пробують показати, що було в душі.
 
«Мапа ідентичності / Мова ворожнечі».
 
«Мапа ідентичності / Мова ворожнечі» (18+) — це невистава «Нетеатру» Антона Романова (м. Сімферополь). Він, режисер, перформер, каже: «У своїй майстерні «Нетеатр» я намагаюся знайти межі театрального мистецтва та розширити їх... У невиставі «Мапа ідентичності / Мова ворожнечі» майже нічого не залишилося від театру, але перформансом вона теж іще не є. Також у невиставі я торкаюся проблем ідентичності в Україні».
 
Дійство називають монологом оголеної людини про втрату своєї ідентичності та спробою  розібратися у причинах власної нетерпимості до ідентичності інших. У виставі присутня оголеність, кров, можлива нецензурна лексика.
 
Агентство, яке перетворює креативні ідеї, пов’язані з дослідженням життя сучасної людини в суспільстві, у спектаклі сучасного танцю та перформансі, — це про київський Black O! Range Dance production. Колектив сповідує комплексний підхід до створення робіт і прагне перебувати в полі експерименту.
 
У 2015-2016 році хореограф проекту Антон Овчинников створив і представив два сольні перформанси: «Де \ синхронізація» і «Дуель. Соло». Нині основний інтерес компанії зосереджений на створенні вистав у сценічних і несценічні просторах.
 
У своїх роботах колектив досліджує міжособистісні та соціальні відносини в суспільстві і намагається мінімізувати межу між глядачем і артистом. Покажуть «Дуель. Соло».
 
Столичний Театр сучасного танцю n’Era Dance Group у своєму повному складі дебютував із роботою Alpha у квітні 2018-го. Її і ставитимуть на фестивальній сцені. Alpha була створена Владиславом Детюченком.
 
У ній хореограф досліджує природу домінантності та лідерства у суспільстві. Загалом у своїй творчій діяльності NDG досліджує актуальні проблеми сучасності через тіло, пластику, рух, голос і танець. 
 
Ще одна постановка — «Що робити в Попасній після шостої вечора?» Її представлять театр «На лінії вогню» (м. Попасна), Театр сучасного діалогу (м. Полтава) та Полтавська філія Суспільної служби України спільно з «Нетеатром» Антона Романова (м. Сімферополь) та PostPlayТеатром (м. Київ). Покажуть на завершення фестивалю недержавних театрів «Відкрита сцена».
 
Фестиваль засновано за ініціативи голови Національної спілки театральних діячів України Богдана Струтинського з метою підтримки розвитку українського недержавного театрального сектору. Відбудеться за підтримки Департаменту культури Київміськдержадміністрації.