Аграрії втрачають час і гроші через закриті залізничні станції

29.08.2018
Аграрії б’ють на сполох. З липня опинилися у скрутному становищі навіть власники елеваторів із залізничним сполученням.
 
Через волюнтаристські дії Укрзалізниці витрати на логістику зросли втричі, заблокованими залишаються тисячі тонн зернових, повідомляє Всеукраїнська аграрна рада (ВАР). 
 
Як розповів представник ТОВ «Західні аграрні традиції» Ігор Зварич, у його господарстві наразі заблоковано 25 тисяч тонн продукції.
 
Найближчу залізничну станцію зненацька закрили, мають подавати вагони із Самбора, а це коштує майже 9 тисяч гривень проти 3 тисяч, які платили раніше.
 
Та навіть за втричі зрослу ціну вагонів не подають! Заблоковано продукцію на відправку, добрива тут теж не можуть прийняти через закриття станції.
 
Останнє завантаження на ній відбулося наприкінці липня.
 
«Упродовж року наше підприємство збудувало новий сучасний елеватор потужністю 80 тисяч тонн. Будівництво зернонавантажувального терміналу узгоджували з Укрзалізницею. Буквально в липні завершили будівництво елеватора, навіть встигли завезти трохи більше 20 тисяч тонн ранніх зернових — ячмінь, пшеницю, горох. І на цьому справа завмерла: продати залізницею не можемо, бо станція у процесі закриття. Отримати 6 вагонів добрив, які вже оплатили, теж не можемо. Офіційних попереджень щодо закриття станції не отримували», — повідомив і голова формерського господарства Олександр Строгий.
 
Він уже звертався до Прем’єр-міністра, голови Укрзалізниці, народних депутатів щодо ситуації з перевезеннями, та все марно — підприємство досі залишається заблокованим.
 
Тим часом цукровиробникам бракує піввагонів та критих вагонів, які використовують для перевезення вапнякового каміння та цукру. Про це свідчить вже повідомлення НАЦУ Укрцукор. Така ситуація може негативно відобразитись на старті виробничого сезону, адже цукрові заводи — підприємства з безперервним циклом виробництва.
 
«Цукрові заводи у своїй виробничій та господарській діяльності використовують значні обсяги перевезення — понад 2 мільйони тонн різноманітних вантажів перевозиться саме залізничним транспортом. Це і цукрові буряки, і вугілля, вапняковий камінь, кокс, власне цукор. Ситуація викликає занепокоєння, адже загрожує зірвати ще й контракти на поставки цукру як всередині країни, так і за кордон, а це чималі збитки», — коментує керівник аналітичного відділу НАЦУ Укрцукор Руслана Бутило.
 
На сьогодні добра половина цукрових заводів скаржаться на логістичні труднощі. Найбільш загрозлива ситуація склалася на станціях Радехів, Хоростків, Козова, Збараж, Шманьківчики, Гнідава, Максимівка Львівської залізниці; Вапнярка Одеської залізниці; Гути та Ланна Південної залізниці, Тетіїв, Яготин, Сквира Південно-Західної залізниці.