Під крилом Антонова: державному музею авіації присвоїли ім’я легендарного конструктора

14.02.2018

Українській землі й Києву пощастило, що тут жив і працював легендарний авіаконструктор Олег Антонов.
 
Саме з цим ім’ ям пов’язаний вступ України в клуб найвеличніших авіаційних держав світу.
 
Саме за двома літерами «АН» Україна стала батьківщиною широкофюзеляжної авіації й законодавицею мод надважкої транспортної авіації. 
 
Працівникам Державного музею авіації, що в Жулянах, минулого тижня урочисто вручили наказ про присвоєння закладу імені Олега Антонова.
 
Подію приурочено 112-й річниці з дня народження видатного авіаконструктора — творця української школи літакобудування.
 
Під його керівництвом було створено найпопулярніші пасажирські лайнери та найбільші транспортні літаки, що стали символами України як авіаційної держави.
 
Варто нагадати, що ця урочиста подія відбувається у рік, коли Державному музею авіації виповнюється 17 років із дня його заснування й 15 років — із дня його відкриття.
 
Територія музею займає близько 20 гектарів, експозиція літальних апаратів налiчує більше 80 одиниць — це і літаки, і гелікоптери, військова й цивільна авіаційна техніка.
 
Цей музей за унікальністю своєї техніки посідає шосте місце у світовій ієрархії аналогічних музеїв.
 
Зберігає й примножує це надбання славний колектив музею на чолі з директором Юрієм Зіатдіновим.
 
Родзинкою колекції експозиції є ціла низка літаків Антонова. І як не згадати славнозвісний Ан-2 («кукурузник») — перший літак, який створив Антонов у Київському конструкторському бюро. Саме з Ан-2 почалися такі літаки, як Ан-28, Ан-38, Ан-10, Ан-8 і т.д.
 
Конструкція багатоцільового біплана Ан-2 виявилася настільки вдалою, що перебуває у виробництві вже понад 70 років.
 
Ветеран продовжує службу на всіх континентах: його можна зустріти не лише в Європі чи Азії, а й в Америці, Африці та Австралії!
 
І хоч в музеї екпонується Ан-2, проте, аби всі присутні змогли побачити можливості цього легендарного літака, на урочистості з Білої Церкви, не дивлячись на несприятливу погоду (мороз, хмарність, вітер), прилетів приватний Ан-2 із портретом Антонова на борту.
 
Пілотував літак Володимир Присяжнюк, авіафанат, котрий придбав цього «птаха» п’ять років тому в занедбаному стані, але доклав зусиль і зробив з нього справжнього красеня.
 
Пан Володимир —  доктор технічних наук, професор, президент Федерації авіаційного спорту України, учасник і призер різноманітних чемпіонатів світу та Європи.
 
Пілот після урочистостей здійснив обліт території музею, демонструючи можливості Ан-2. Зазначимо, що задоволення це не з дешевих, адже «їсть» крилатий «коник» до 200 літрів бензину за годину.
 
На святі була присутня також сім’я Олега Антонова — дружина Ельвіра Павлівна та доньки Олена та Ганна.
 
«У цьо­му музеї я була неодноразово й він мені дуже подобається, — зазначила Ганна Олегівна, професор Національного авіаційного університету. — Його експозицію зібрати було дуже важко, а потім ще ж треба було всю техніку привести до ладу й зробити відкритою для публіки. Цю важку роботу виконали співробітники музею, які є великими професіоналами — це і військові, і цивільні інженери, й історики, які стали з часом авіаторами.
 
Цей музей є закладом високого рангу: він допомагає побачити, як розвивалася авіаційна техніка. Особливо це корисно для студентів авіаційного профілю, адже ніякі лекції чи креслення не замінять ті враження, які можна отримати, прийшовши до музею для «живого» спілкування з авіаційною технікою. Впевнена, що крилате ім’я «Антонов», котре нерозривно пов’язане з Україною та Києвом, своїми добрими, сильними й потужними крилами послужить талісманом такому чудовому музею й сприятиме його подальшому розвитку». 
 
В.о. ректора НАУ, професор Володимир Ісаєнко розповів «УМ», що рішення вченої ради про присвоєння музею імені Олега Антонова було ухвалене ще в 2016 році.
 
«Це найпотужніша фігура в українській авіації, всесвітньо відомий конструктор, і є цілком логічним пов’язати ім’я такої величної людини з цим унікальним музеєм», — сказав пан Володимир.
 
Директор музею Юрій Зіатдінов розповів, що в музеї не бракує відвідувачів увесь рік: «Щороку приймаємо до мільйона людей.
 
Музей виконує одночасно дві функції: учбової бази університету й музею. Тут знаходиться біля 100 літаків, хоча експонується лише близько 80».
 
І якщо ви ще не були в Державному музею авіації, негайно зробіть це! Особливо цікаво буде дітям.
 
Тим паче, що, крім гелікоптерів, ракетоносців, винищувачів, навчально-тренувальних та пасажирських літаків, ви ще маєте унікальну можливість побачити там навіть найсекретніший у колишньому СРСР «літаючий радар» Ан-71.