У Південній Америці завершився ювілейний марафонський ралі-рейд «Дакар»

24.01.2018
У Південній Америці завершився ювілейний марафонський ралі-рейд «Дакар»

Попри проблеми зіркового лідера «Пежо» Стефана Петеранселя на цьогорічному «Дакарі» все одно домінували гонщики цієї французької «стайні». (Фото з сайта www.f1news.ru.)

Ювілейний в обох формах свого літочислення «Дакар» пройшов, як і належить такій події, на найвищому спортивному рівні.
 
Готуючись до круглої дати, організатори десятого за ліком «південноамериканського «Дакара» проклали його маршрут таким чином, що саме цей фактор, зрештою, і став вирішальним у процесі визначення переможців цьогорічного ралі-рейду.
 
Як завжди, непростий характер пустельних карт, помножений на складний рельєф цьогорічного бездоріжжя довжиною майже 10 тисяч кілометрів, вирішили долю чемпіона в більшості заліків, адже під тиском обставин в одному випадку виходили з ладу «залізні коні», в іншому — не витримували навантаження люди.
 
Так, на одній з найбільш складних спецділянок у перуанській пустелі (п’ятий етап) зламав зап’ясток переможець минулорічного «Дакару» в класі квадроциклів росіянин Сергій Карякін (тезка відомого шахіста з Росії), через що втратив нагоду захистити титул, достроково припинивши гонку.
 
При цьому титул найшвидшого квадроцикліста «Дакару»-2018 — удруге після перемоги в 2014 році — виборов чилієць Ігнасіо Касале на «Ямасі» .
 
При цьому вже на болівійському бездоріжжі свій хороший шанс зберегти звання найсильнішого «дакарівця» в класі позашляховиків втратив легендарний француз Стефан Петерансель.
 
Маючи після половини дистанції серйозну перевагу над конкурентами, на сьомому етапі «Пежо» 13-разового переможця легендарного ралі-рейду отримало серйозну «пробоїну» у вигляді зламаної підвіски.
 
На її ремонт 52-річному гонщику знадобилося близько двох годин, упродовж яких на чільну позицію в загальному заліку, зробивши при цьому вагомий почин, заскочив Карлос Сайнс.
 
Маючи за своїми плечима дві перемоги у світовому ралі, а також один тріумф на «Дакарі», досвідчений іспанець не дозволив своєму зірковому конкуренту та водночас напарнику по заводській команді «Пежо» потіснити себе з чільної позиції до завершення перегонів.
 
Так само технічний фактор вплинув на кінцеву розстановку сил й у заліку вантажівок, де за два етапи до фінішу головних претендентів на перемогу розділяла лише одна секунда.
 
Здавалося, що напружена боротьба точитиметься до останніх метрів дистанції. Однак у протистоянні російського екіпажу КамАЗа на чолі з Едуардом Ніколаєвим та команди Федеріко Віллагри на «Івеко» все вирішив «його величність» випадок, коли на передостанньому етапі на вантажівці останнього вийшла з ладу коробка передач. 
 
За кращими традиціями бездоріжнього жанру розгорталася боротьба за чемпіонство поміж мотоциклістів.
 
Тривалий час боротьбу за перемогу тут вела доволі значна група гонщиків. Після того, як багаторічні «домінатори» в цьому класі — Кома та Депре — змінили свої амплуа, говорити про конкретних фаворитів у цьому класі наразі не доводиться.
 
Не дивно, що третій рік поспіль на «мото-Дакарі» тріумфує щоразу новий гонщик.
 
Щоправда, командна його приналежність залишається незмінною. Загальний залік серед мотогонщиків виграв австрійський представник «КТМ» Маттіас Валкнер.
 
Не піддавшись на десятому етапі, так би мовити, «стадному» інстинкту й обравши, на відміну від конкурентів, інший (тобто, правильний) маршрут, австріяк спромігся на неймовірний стрибок у генеральній класифікації.
 
Додамо, що в новому для «Дакару» класі баггі перемогу здобув Рейналду Варела з Бразилії.