Куй, поки «Райянейра» нема: лоукост «Візейр» взявся відкривати нові рейси з України

19.07.2017
Куй, поки «Райянейра» нема: лоукост «Візейр» взявся відкривати нові рейси з України

Угорсько-польська компанія переконана, що возитиме українських пасажирів не гірше, ніж це могли робити ірландці. (Фото з сайта cdn.minval.az.)

Українська влада таки не може відпустити з миром лоукост-авіакомпанію «Райянейр», який передумав розпочинати польоти з України.

 

Натомість рішення ірландців спричинило творче натхнення серед його конкурентів.

 

Зокрема, нашого доброго знайомого, компанії «Візейр». 

Рушничок у Гостомелі

Директор аеропорту «Бориспіль» Павло Рябікін, якого вирішили зробити цапом-відбувайлом у туманній історії з ірландським перевізником, категорично поміняв свою попередню точку зору про шалені втрати, що їх мав зазнати головний столичний аеропорт після приходу туди «Райянейра».
 
Втрати, на тодішню думку пана Рябікіна, мали становити близько 2 млрд. доларів.
 
Теперішній Рябікін, якого вже мали звільняти з займаної посади, але чомусь не звільнили, вважає, що «Райянейр» насправді зовсім не пішов з України, що кроки ірландів — це всього лише така манера вести перемовини.
 
Які зовсім не припинялися, понад це, вони продовжуються і — найближчим часом (!) дискаунтер розпочне роботу в Україні! Принаймні, так думає керівник «Борисполя». 
 
«У ситуації з «Райянейром» немає місця для категоричних висновків, — написав він у своєму «Фейсбуці».
 
— Я пого­джуюся з Прем’єр-міністром, що лоукост-компанії мають прийти на український ринок. Ми відновлюємо перемовини з «Райянейром» у форматі аеропорт «Бориспіль» — Міністерство інфраструктури — Офіс із залучення інвестицій». 
 
У Прем’єр-міністра Володимира Гройсмана, який особисто взявся повернути «Райянейр» до польотів над українськими мальвами, своя стратегія.
 
Так, учора стало відомо, що українська сторона, прийшовши до консенсусу, напрацювала єдину позицію для подальших перемовин з ірландцями.
 
Про це повідомив директор офісу залучення інвестицій Данієль Білак. 
 
Деталей пан Білак не озвучив, але за нього цю роботу виконала прес-служба Кабінету Міністрів.
 
І розповіла, що результатом спеціальної наради в уряді стало рішення активно закликати компанії-лоукостери до України.
 
Базовим аеропортом для бюджетних перевізників має стати «Гостомель» — летовище, яке нині обслуговує важкі літаки «Руслани» та «Мрію», які належать авіакомпанії «Авіалінії Антонова», а також державне підприємство «Антонов». 
 
Серед переваг цього варіанта — розташування «Гостомеля» неподалік Києва, поблизу траси на Ірпінь.
 
А також довга і потужна злітна смуга, яка зуміє прийняти будь-які пасажирські варіанти «Боїнгів» та «Ейрбасів».
 
Мінус один, але великий — відсутність необхідної інфраструктури.
 
Втім в уряді вже все придумали: тимчасово, на один рік, запропонують пільгові умови аеропортових зборів у «Борисполі» чи аеропорту «Київ».
 
А за цей час швидко збудують відповідний термінал у Гостомелі. 

Забрати у «Райянейра», що йому не треба 

Тим часом пошук шляхів із залучення дешевих перевізників до України продовжується.
 
Одна з останніх ініціатив — пропозиція Асоціації «Аеропорти України» цивільної авіації запровадити податкові пільги на авіаційне пальне та скасувати ПДВ на внутрішніх рейсах.
 
«Просимо забезпечити зниження вартості авіапалива шляхом введення податкових пільг на сировину для виробництва в Україні, а також тимчасово зменшити акциз на імпорт гасу, знизити розцінки «Укрзалізниці» на транспортування палива і переглянути комісійні збори аеропортів за право надавати послуги заправки», — написали члени асоціації у листі до міністра економіки Степана Кубіва.  
 
Тим часом демонстративне грюкання дверима «Райянейра» викликало пожвавлення серед його конкурентів.
 
Наприклад, «Візейр» організував прес-конференцію з оголошенням про відкриття двох нових маршрутів до Лісабона і Таллінна буквально наступного дня після новини про «райянів».
 
А також організував продаж квитків за ціною від 15 євро для пасажирів, які постраждали через «Райянейр». 
 
На зустрічі з журналістами представники «Візейра» явно не були засмучені через відхід конкурента.
 
І сумну для українського суспільства новину головний корпоративний директор «Візейра» Оуен Джонс прокоментував доволі недвозначно.
 
«Ми виступаємо за прозорість при наданні знижок за обслуговування авіакомпаній в аеропортах», — сказав він, натякнувши на 7,5 доларів аеропортового збору, який вимагав «Райянейр» від «Борисполя». 
 
А сьогодні, коли невідомо, чи і справді «Райянейр» пішов, чи, може, і справді виторговує для себе кращі умови, «Візейр» поклав око на маршрути, які віддали ірландському лоукосту.
 
Зокрема, з аеропорту «Львів».
 
Натякаючи, що раз ти попрощався, то тобі краще буде піти.
 
Таким чином, «візи» претендують на маршрути зi столиці Галичини до Кракова, Будапешта, Ейндховена, Мемінгена, Лондона-Станстед. 
 
Єдиний маленький нюанс. До Мемінгена зі Львова «Візейр» уже колись літав.
 
Але припинив польоти через низьку завантаженість своїх бортів.