Феєрична гонка: Гран-прі Азербайджану несподівано виграв Даніель Рікк’ярдо

27.06.2017
Феєрична гонка: Гран-прі Азербайджану несподівано виграв Даніель Рікк’ярдо

Гран-прі Азербайджану 2017 року пройшло під знаком контактної боротьби, інколи — за межею фолу. (Фото з сайта F1news.ru.)

У минулому сезоні, ведучи боротьбу за чемпіонський титул, пілоти «Мерседеса» влаштували відкрите внутрішньокомандне протистояння.
 
Для «королівських» гонок подія загалом неординарна, адже у «Ф-1» завжди брав гору здоровий глузд, підставою для котрого були рейтингові номери пілотів усередині своїх команд.
 
Щоправда, торік умовно другому пілоту «Мерса» — Ніко Росбергу — грати роль покірного «зброєносця» не захотілося, тож улаштував він зі своїм партнером Льюїсом Хемілтоном по ходу сезону битву «залізних коней» — зі скреготом та іскрами в прямому сенсі цього слова.
 
Зрештою, якщо виходити за межі дозволеного, вступаючи в прямий контакт, дозволяють собі представники однієї стайні, то що вже казати про гарячу чемпіонську дуель повпредів iз різних команд.
 
На радість шанувальникам «Формули-1», цьогорічний чемпіонат світу проходить не тільки під знаком протистояння двох найтитулованіших пілотів, які перебувають «на ходу», — чотириразового переможця «Ф-1» Себастяна Феттеля та володаря трьох чемпіонських титулів Льюїса Хемілтона.
 
Уперше за багато років у «королівських» перегонах точиться відчайдушна боротьба між двома стайнями. По суті, саме цей факт — дуель «Феррарі» та «Мерседеса» — й надає нинішньому сезону неабиякої привабливості.
 
Гонка в Баку, котра лише кілька років тому з’явилася в календарі «Ф-1», багато в чому схожа на легендарні перегони в Монте-Карло.
 
Така ж вузька траса, прокладена містом, архітектурні краєвиди, море. А ще — високий відсоток появи у гонці машини безпеки.
 
Саме вона не раз ставала визначальним фактором у визначенні переможця Гран-прі Монако.
 
Вплинула «сефеті-кар» і на розподіл призових місць на цьогорічному етапі в Азербайджані.
 
Саме в момент руху під машиною безпеки відбулася неочікувана сутичка між фаворитами ЧС-2017.
 
Перебуваючи в ролі «головуючого», переможець кваліфікації та проміжний лідер перегонів Хемілтон виконав занадто різке, але не заборонене правилами гальмування, через що його переслідувач у гонці та перший номер загального заліку пілотів — Феттель — припустився прямого контакту з опонентом.
 
Обурившись занадто різкою зміною британцем швидкості руху, Себастьян вирішив провести з Льюїсом на трасі роз’яснювальну роботу. Коли ж їхні боліди порівнялися, відбувся ще один контакт — цього разу вже боковий, а не фронтальний.
 
За свою нестриманість Феттель заплатив десятисекундним «стоп-енд-гоу» на «піт-лейні», що в підсумку не дозволило йому навіть потрапити до призової трійки.
 
Водночас для Хемілтона доленосною стала тимчасова (20-хвилинна) зупинка гонки, під час якої, як з’ясувалося пізніше, механіки «Мерседеса» погано закріпили на боліді Льюїса підголовник.
 
Незадовго після рестарту важлива для пілота деталь просто почала злітати з «насидженого» місця, змушуючи пілота руками утримувати її від «втечі».
 
Зрештою, незапланований заїзд у бокси змусив Хема попрощатися не тільки з надіями на перемогу, а й iз подіумом.
 
У підсумку Льюїс завершив Гран-прі Баку одразу позаду Феттеля, котрий дістався фінішу четвертим, таким чином іще на кілька очок збільшивши свою перевагу над конкурентом у загальному заліку пілотів.
 
Що ж до переможця гарячих азербайджанських перегонів, то уперше в сезоні кубок за перемогу отримав пілот відмінної від «Феррарі» та «Мерседеса» команди.
 
«У це неможливо повірити», — не приховував емоцій австралійський пілот «Ред булла» Даніель Рікк’ярдо, котрий завдяки трьом виїздам на трасу машини безпеки та повній зупинці гонки зміг виграти Гран-прі Азербайджану.
 
За своє перебування «в призах» також дякувати обставинам має й фін Вальтері Боттас.
 
Розбивши у боротьбі з земляком із «Феррарі» — Кімі Райкконеном — свій «Мерседес», на старті перегонів він програвав пелотону ціле коло.
 
Однак картатий прапор Боттас побачив другим.
 
Третім фінішну лінію перетнув 18-річний Ленс Стролл з «Уїльямс», якому для потрапляння на подіум знадобилося вісім гонок. 
 

ТАБЛО

Чемпіонат світу. 8-й етап. Гран-прі Азербайджану. Залікова десятка:
 
1. Рікк’ярдо («Ред булл») — 2:03.55,570.
2. Боттас («Мерседес») — відставання 3,904 сек.
3. Стролл («Уїльямс») — +4,009.
4. Феттель («Феррарі») — +5,976.
5. Хемілтон («Мерседес») — +6,188.
6. Окон («Форс Індія») — +30,298.
7. Магнуссен («Хаас») — +41,753. 8. Сайнс («Торо россо») — +49,400.
9. Алонсо («Макларен») — +59,551.
10. Верляйн («Заубер») — +1.29,093.
 
Особистий залік:
 
1. Феттель — 153.
2. Хемілтон — 139.
3. Боттас — 111.
4. Рікк’ярдо — 92.
5. Райкконен («Феррарі») — 73.
6. Ферстаппен («Ред булл») — 45.
7. Перес («Форс Індія») — 44.
8. Окон — 35.
9. Сайнс — 29.
10. Масса («Уїльямс»)— 20. 
 
Кубок конструкторів:  «Мерседес» — 250, «Феррарі» — 226, «Ред булл» — 137, «Форс Індія» — 79, «Уїльямс» — 37, «Торо россо» — 33, «Хаас» — 21, «Рено» — 18, «Заубер» — 5, «Макларен» — 2.