Далекосхідний експрес

22.03.2017

Розвиток переробної галузі, інфраструктури та логістики, органічного виробництва та впровадження інноваційних технологій в українському аграрному секторі — ключові напрями для розвитку двосторонньої співпраці та інвестиційного співробітництва між Україною та Японією. За свідченням заступника міністра агрополітики Ольги Трофімцевої, сьогодні український агаросектор має багато підсекторів для розвитку спільних бізнес-проектів, а також для інвестиційного співробітництва між українськими та японськими партнерами. На форумі з представниками японської бізнес-місії, організованому JETRO, серед таких напрямів називалися органічне виробництво, впровадження ІТ-технологій у сільському господарстві, модернізація інфраструктури, а також усі напрями розвитку переробної галузі. «Ми дуже раді вітати японський бізнес в Україні. Це очікуване продовження діалогу між нашими країнами після візиту урядової делегації України до Токіо в листопаді минулого року. Сподіваємось, що активна співпраця продовжуватиметься й надалі», — зазначила заступник міністра. 
За результатами 2016 року товарообіг аграрною продукцією між Україною та Японією склав 86,5 мільйона доларів. Основними продуктами українського експорту стали зернові, тютюн, згущене молоко та мед. А імпортували з Японії здебільшого ефірні олії та екзотичні харчі. «Наші країни мають великий потенціал для нарощування обсягів двосторонньої торгівлі в аграрному секторі. Україна може збільшити експорт продукції тваринного походження, солі, нішевої продукції, яка матиме попит серед японських споживачів. Японські партнери зможуть постачати на український ринок харчові товари преміум-класу, які не виробляються в Україні», — прогнозує Ольга Трофімцева. 
За оцінками експертів галузі, найбільш інвестиційно привабливими підсекторами в українському АПК для іноземних інвесторів є впровадження інноваційних технологій, розвиток «розумних ферм» (smart farming), зеленого туризму, кондитерська промисловість, виробництво та переробка червоного м’яса та птиці, а також збільшення асортименту української органічної продукції. Причому зацікавленість виробництвом органічної продукції в Україні спостерігається сьогодні не тільки серед малих та середніх вітчизняних виробників, а й серед великих агрохолдингів. 
 

ДОВІДКА «УМ»

Головними продуктами експорту української сільськогосподарської продукції до Японії за 2016 рік стали згущене молоко ($568 тис.), мед натуральний ($243 тис.), зернові злаки ($36 млн. 793 тис.), тютюн та вироби з нього ($45 млн. 122 тис.)
Головні продукти імпорту з Японії в Україну: ефірні олії ($1 млн. 721 тис.), харчові продукти ($482 тис.), спирт ($157 тис.), вироби із зерна та хлібних злаків.