«Чорна скринька» з Чорного моря: Росія заборонила ТУ-154 літати

28.12.2016
Польоти літаків Ту-154, які експлуатують російськi силовi відомства, призупинені до з’ясування причин аварії над Чорним морем, повідомила вчора агенція «Інтерфакс» iз посиланням на джерело в міністерстві оборони РФ. Утім на даний час в експлуатації перебуває обмежена кількість цього типу літаків, і призупинення їх польо­тів не матиме суттєвого впливу на повітряні перевезення. 
 
Але вже сама така заява свідчить, що однією з головних версій катастрофи стає несправність чи експлуатаційні недоліки машини типу Ту-154. Допомогти встановити істину допоможе головний iз трьох самописців літака, який водолази знайшли позавчора на глибині 30 метрів і відправили до Москви на розшифровку, повідомляє міноборони Росії. За словами фахівців, він у хорошому стані.

Другий бортовий самописець уже локалізовано, але поки що його не вдалося підняти на поверхню. Пошукова операція досі триває, за ніч із понеділка на вівторок знайдені ще три тіла загиблих і нові фрагменти літака, повідомив речник міністерства оборони Росії Ігор Конашенков.
 
Уже розпочата процедура впізнання тіл загиблих в авіакатастрофі. Загалом на поверхню станом на вчорашній ранок було піднято 13 тіл загиблих i 156 фрагментів тіл. Також у районі пошукової операції у Чорному морі виявлено кілька частин фюзеляжу, фрагменти двигунів, різні механізми та агрегати літака Ту-154. За даними військових, ці частини повітряного судна знайшли вночі на відстані 1700 метрів від берега на глибині близько 30 метрів. 
 
За даними російських ЗМІ, руйнування знайденої хвостової частини борту попередньо вказують на те, що пілот хотів посадити літак на воду. Про це повідомив також і один зі свідків: літак спочатку чиркнув хвостом по воді, а потім зник у ній.

Серед основних версій слідства щодо причин катастрофи — помилка пілотів, потрапляння у двигун сторонніх предметів, перевантаження та технічна несправність літака. За даними російської газети «Коммєрсант», пріоритетною версією є помилка пілота.

Вона ґрунтується на свідченнях співробітника берегової охорони прикордонних військ ФСБ, який став свідком авіакатастрофи. За його словами, літак замість того, щоб набрати висоту, почав знижуватися до поверхні моря, наче намагався здійснити посадку.
 
Водночас агенція ТАКС із посиланням на джерела в силових структурах повідомляє, що основною є версія потрапляння в двигун стороннього предмета. ФСБ раніше заявило, що ознак теракту в авіакатастрофі Ту-154 не знайшли.

Проте експерти, опитані «Радіо «Свобода», вважають, що версію теракту виключати рано, і в будь-якому разі загиблих у катастрофі людей потрібно вважати черговими жертвами російської військової операції в Сирії.

«На цьому етапі розслідування, коли відбувається збір первинних доказів і відомостей, не можна виключати жодну версію, якою б малоймовірною вона не здавалася — аж до прямого потрапляння в літак метеорита, — вважає авіаційний експерт Вадим Лукашевич. — І тільки потім, з появою нових фактів, експертиз, доказів, можна відкидати малоймовірні версії й зосередитися на основних. Тому саме по собі різке заперечення версії теракту... може свiдчити про те, що розслідування вже спочатку пішло необ’єктивним шляхом».