Чотири «класики»: стартує реформований чемпіонат України

22.07.2016
Чотири «класики»: стартує реформований чемпіонат України

За словами Дмитра Михайленка, нового головного тренера, бронзового призера минулої першості «Дніпра», в нинішньому сезоні його команда боротиметься за виживання.

Заступаючи в лютому на пост керівника української прем’єр-ліги, виконавчий директор ФФУ Володимир Генінсон говорив, що його мета на новому місці роботи: створення привабливого футбольного продукту, який можна було б продавати за кордон. Без сумніву, зацікавити покупця старим чемпіонатом, без інтриги, було абсолютно неможливо. Кому потрібен турнір, де інтерес у глядачів викликало хіба що побачення вітчизняних грандів? 
 
Аби відродити цікавість до елітного чемпіонату, котрий минулого сезону відвідала рекордно низька глядацька аудиторія, у ФФУ пішли на доволі радикальний крок, повністю змінивши регламент турніру. Наші футбольні функціонери зменшили кількість команд-учасниць i запропонували їм нову формулу змагань. У новому чемпіонаті змагатимуться лишень 12 клубів, які спочатку зіграють традиційну двоколову «класику», після чого розійдуться по двох секстетах. Одні займатимуться вирішенням медальних завдань, інші боротимуться за збереження місця в еліті.
 
Що цікаво, за словами Володимира Генінсона, в такому форматі українська першість існуватиме недовго. Як каже функціонер, упродовж кількох років у ФФУ чекатимуть, доки в першій та другій лігах пройдуть процес «змужніння» кандидати для вищої ліги, після чого повернуться до старого формату — iз 16 чи, можливо, навіть з 18 колективами.
 
А ще, очолюючи прем’єр-лігу, Володимир Генінсон планував, для зручності продажу «картинки», створити єдиний телевізійний пул. Утім об’єднати під однією маркетинговою парасолькою всі клуби прем’єр-ліги йому наразі не вдалося. «На внутрішньому ринку в нас немає централізації маркетингових прав. Ситуація дещо заплутана, але ми шукаємо вихід», — каже в коментарі сайту Xsport президент ПЛ. Хай там як, а Генінсон не полишає надій зробити лігу комерційно-прибутковою. «Якщо кожен самотужки буде реалізовувати свої маркетингові права, маленьким клубам зробити це буде набагато складніше. А якщо все перебуватиме в «одній каструлі», продати такий продукт буде значно легше», — наголосив Генінсон.
 
Утім, як видно, вітчизняні клуби наразі не готові жити за правилами, котрі приносять мільярдні прибутки англійському чи німецькому елітним дивізіонам. Щоправда, пропонуючи українським клубам «прогресивну комерцію», Володимир Генінсон, здається, дещо поспішає, адже, навіть маючи в руках «єдиний кошик», важко уявити, кому він зможе продати доволі «неїстівну» страву, якою, на жаль, сьогодні є наш футбол.
 
Попри те, що президент УПЛ обіцяє в новому сезоні більшу кількість цікавих поєдинків, наголошуючи на тому, що матчів за участі «Динамо» та Шахтаря» буде не два, а чотири, загальний рівень чемпіонату навряд чи від цього суттєво підвищиться.
 
Півзахисник «гірників» Тарас Степаненко визнає, що обидва вітчизняні флагмани відчутно переважають за класом інших учасників ЧУ, відтак принципово в новому сезоні нічого не зміниться. Ті ж клуби, котрі не так давно доволі непогано опонували лідерам українського футболу в боротьбі за найвищі місця, сьогодні перебувають у розібраному стані. Скажімо, «Дніпро», попрощавшись iз Маркевичем та низкою легіонерів, перейшов у режим суворої економії, а «Металіст», не пройшовши професіональної атестації, узагалі опинився на межі виживання.
 
Щодо клубів-середняків, то більша частина з них переживає теж не найкращі часи. Практика зняття КДК ФФУ очок iз клубів-боржників набула в Україні поширення. Можливо, вже на старт нового ЧУ, котрий сьогодні розпочнеться матчем «Шахтар» — «Зірка», окремі колективи вийдуть із негативним очковим доробком. За таких умов розрекламованої турнірної інтриги, нехай навіть і на нижньому поверсі, можна буде просто не дочекатися.