Метро для валізи

29.01.2016

Відомо, що Швейцарія має найрозвиненішу в світі систему громадського транспорту. А тепер у цій альпійській країні хочуть створити ще й вантажне метро для приватних речей громадян, повідомила швейцарська інформагенція swissinfo.ch. Цю ідею вважають одним із найамбітніших інфраструктурних проектів, які будь-коли обговорювалися у Швейцарії. Речі мають перевозитися у національній мережі вантажних перевезень підземного, повністю автоматизованого метро. Перше черга цього проекту може об’єднати міста Золотурн, Берн та Цюрих. Швейцарські ЗМІ вже встигли охрестити цей проект назвою Cargo Sous Terrain («Підземне вантажне метро»).

За реалізації в повному обсязі воно зв’язало б між собою всі ділові центри країни: від Санкт-Галлена — на північному сході країни, до Женеви — на крайньому заході. Проект грандіозний, але і вартість його реалізації така ж. Лише перша черга цього «метро» у районі міст Херкінген—Нідербіпп до Цюрiха обійшлася б у 3,5 млрд. франків, або 3,4 млрд. доларів. Проект розробляється у Швейцарії віддавна, зокрема і за підтримки державного бюджету, але реалізувати його планують за рахунок приватних інвесторів. На цю роль вже претендують найбільші у Швейцарії мережі супермаркетів Migros, Coop та Manor, національний телекомунікаційний концерн Swisscom, поштовий концерн Die Post, національна залізнична корпорація SBB та страхова компанія Mobiliar. Саме ці компанії вже розробили техніко-економічне обґрунтування проекту «підземного вантажного метро», що означає, що він не лише може бути реалізованим, а й рентабельним у найближчому майбутньому.

Перевезення вантажів буде здійснюватися на базі технології електромагнітної підвіски, середня швидкість руху потягів становитиме приблизно 30 кілометрів за годину. Влітку цього року Федеральна рада (уряд Швейцарії) прийме рішення про розробку спеціального законодавства, на підставі якого буде здійснюватися будівництво та експлуатація «вантажної підземки». Перша черга метро має запрацювати 2030 року.

  • Блакитне око лагуни

    В Уругваї щойно здали в експлуатацію міст, який проліг через дивовижно мальовничу лагуну Гарсон. Він з’єднує 25-тисячне місто Роча з 65-тисячним містом Мальдонадо на південно-східному узбережжі країни, які є столицями однойменних департаментів. >>

  • Оце так надуло

    Данія зміцнила своє світове лідерство у галузі використання вітрової енергетики: 42,1% від всієї виробленої в країні енергії походить з вітрових електростанцій. Тепер головною амбіцією Данії є повна відмова від видобутих із надр землі джерел енергії. «2015 рік був значно вітрянішим, ніж у середньому попередні роки. >>

  • Як умру, то передайте...

    Президент Польщі Анджей Дуда під час симпозіуму Польського товариства трансплантації підписав декларацію про наміри, згідно з якою у випадку смерті його органи будуть передані для трансплантації. До подібних дій голова польської держави також закликав інших поляків, повідомляє сайт Польського радіо. >>

  • Таємниця дев’ятої планети

    Вчені Каліфорнійського технологічного інституту Майкл Браун і Костянтин Батигін (виходець із Росії) навели докази існування гігантської планети на околицях Сонячної системи, маса якої перевищує земну приблизно в 10 разів, а період обертання навколо Сонця (планетний рік) становить приблизно 10-20 тисяч років, повідомляє Бі-Бі-Сі. >>

  • Де лиш не ступить нога жінки

    Ще півстоліття тому ніхто і не подумав би, що жінки можуть брати участь у космічній програмі. Тоді на прохання однієї з американок надати їй можливість пройти тренувальний курс із підготовки космонавтів (чи астронавтів, як говорять у США), НАСА відповіла, що не має у своїх планах намірів набирати жінок. >>

  • Кельш із глювайном

    Із самого ранку понеділка респектабельне західнонімецьке місто Дюссельдорф почало потроху сходити з розуму: замість серйозних і флегматичних бюргерів вулиці заполонили римські імператори, пінгвіни, лісовики, люди–ножиці й просто численна кількість веселих, злих і добрих клоунів. Дата на календарі — 11.11. >>