Кому криза не страшна

19.08.2015
Кому криза не страшна

Херсонський флагман суднобудівництва. (з сайта maritimeforum.net.)

Суднобудівники Херсонщини підписали вже третій вигідний контракт із партнерами з Європи, а ось у Миколаєві їхні колеги поки що виживають лише завдяки замовленням на ремонт військової техніки. Загальна сума боргів із заробітної плати для суднобудівників у Миколаєві перевищила суму в тридцять п’ять мільйонів гривень.

Відразу чотири судна на замовлення норвезької судноплавної компанії RAN Offshore будуватимуть на потужностях Херсонського суднобудівного заводу. Всі баржі масою три тонни будуть призначені для перевезення важких і великогабаритних конструкцій, в основному для нафтовидобувної промисловості. Як інформує прес-служба Адміністрації морських портів України, переговори з потенційним замовником пройшли успішно і в найближчі три роки херсонські суднобудівники будуть забезпечені роботою і стабільною зарплатою. Вже зараз щосили йде прийом на роботу як робітників, так і висококваліфікованих спеціалістів. Середня зарплата по підприємству перевищила шість тисяч гривень на місяць. З цієї причини багато суднобудівників із сусіднього Миколаєва воліють їздити на роботу в Херсон, адже в їхньому місті справи на суднобудівних заводах ідуть набагато гірше. Так, на суднозаводі «Океан» після численних судових розборок, процедур банкрутства та регулярної зміни керівної «верхівки» ще й досі не можуть розібратися з виплатою заборгованостей із зарплатні. Робітники «Суднозаводу імені 61-го комунара» розповіли, що вижити їм зараз допомагають замовлення від військових на ремонт БТРів та іншої постраждалої в зоні АТО важкої техніки.

Станом на серпень поточного року зарплатні борги тут перевищили вісімнадцять мільйонів гривень, а виплати своїх «кревних» чекає більше тисячі суднобудівників Миколаївщини. Приблизно у таке ж становище потрапили й два інші суднозаводи Миколаєва, які свого часу також пройшли через процедуру банкрутства та масове звільнення робітників.

Тим часом керівництво ДК «Укроборонпром» створило робочу групу, основне завдання якої — виведення ДП «Суднобудівний завод імені 61-го комунара» з кризи. Генеральний директор державного концерну «Укроборонпром» Роман Романов заявив, що в їхніх планах — залучення цього Миколаївського заводу до створення відновленого Військово-морського флоту України. Аналогічна антикризова група для допомоги миколаївським суднобудівникам зараз працює й при Миколаївській облдержадміністрації. Самі суднобудівники і, зокрема, директор Херсонського суднобудівного заводу Василь Федін неодноразово заявляли, що розвалу суднобудування в Україні сприяють непомірні податки (зокрема податок на землю), через які рентабельність підприємств стає нульовою.

Схоже, що після кількох місяців лобіювання цього питання суднобудівниками на найвищому рівні чиновники таки знайшли можливість дійти консенсусу. Так, фахівці Міністерства інфраструктури України заявили, що готові запровадити податкові пільги для вітчизняних суднобудівних заводів. На думку першого заступника міністра Володимира Шульмейстера, це більшою мірою, аніж усі інші процедури, сприятиме виведенню вітчизняного суднобудування з кризи. Наразі тривають переговори між податковими органами України та суднобудівниками Миколаєва й Херсонщини.