Водичка — навчанню помічничка

18.12.2014
Водичка — навчанню помічничка

Вода — джерело сил і здоров’я малюка. (з сайта babyzzz.ru.)

Упродовж навчального року, певне, кожен із батьків стикається з питанням правильного харчування та підтримки гарного настрою дитини. Адже всім хочеться, аби син чи донька добре засвоювали навчальний матеріал, швидко бігали крос, мали друзів і охоту до активного дозвілля. Як допомогти маленькому учневі в цей період? Що можуть зробити мама й тато, аби підвищити здатність дитини концентруватися, зберігати радість і бажання вчитися?

Фахівці радять подбати, аби організм дитини отримував достатньо кисню. Для цього слід правильно організувати розпорядок дня, скласти раціональне меню, потурбуватися про повноцінний відпочинок. І не забувати про пиття. Дієтологи і педіатри не втомлюються нагадувати, що для дитини під час навчання (і не тільки) дуже важливо підтримувати нормальний водний баланс організму.

Адже той факт, що дитина п’є достатню кількість води протягом дня, покращує її розумові здібності, знижує втомлюваність і сприяє кращій працездатності в школі. На жаль, не всі вітчизняні навчальні заклади обладнані достатньою кількістю апаратів із чистою питною водою, а в шкільних буфетах асортимент напоїв переважно складають «солодкі газировки». До того ж учителі не звертають увагу на те, що їдять або п’ють діти, особливо — з якою періодичністю. А тим часом учені давно дійшли висновку: нестача води в організмі гальмує розумовий процес. Тому батькам слід стежити за тим, аби малюк випивав упродовж дня достатню кількість природної мінеральної води — а це 8-15 склянок. Щоб виробити «звичку пиття води», батькам досить подбати, аби пляшечка з водою стояла поруч із дитиною або була у портфелі. І тоді щоразу, відчуваючи спрагу, школярик матиме можливість її втамувати. Можуть стати в пригоді й нагадування на мобільному телефоні або просто «есемески», надіслані мамою.

Численні дослідження показали: коли школярі відчувають спрагу, їхня розумова працездатність знижується приблизно на 10%, у тому числі пам’ять і концентрація уваги. Але спрагу людина зазвичай відчуває тоді, коли зневоднення досягає рівня 0,8—2% маси тіла. Наприклад, для 7-річної дитини вагою 25 кг еквівалентом кількості втрати вологи може бути пляшка води об’ємом 0,5 літра. Коли рівень зневоднення сягає 2% маси тіла, «гальмують» такі функції, як короткострокова пам’ять, швидкість реакції, здатність мислити та сприймати інформацію, навіть настрій може погіршуватися. Крім того, супутні симптоми зневоднення (втома чи головний біль) самі по собі погіршують концентрацію і розумові здібності.

Педіатри стверджують: достатнє споживання води підвищує ефективність навчання і формує навички правильного харчування змалку. Відтак діти стають більш зосередженими, менше втомлюються, рідше скаржаться на головний біль і сонливість.