Безперервне звучання

13.09.2013
Безперервне звучання

Ансамбль солістів Sonor continuus — музика для витончених слухачів.

Ініціатор заходу — талановитий український композитор Павло Колпаков. Його твори виконують на українських форумах академічної музики, на камерних сценах.

Павло Колпаков запросив до участі у фестивалі яскравих виконавців, лауреатів міжнародних конкурсів: Жанну Марчинську (віолончель), відомого київського піаніста Романа Рєпку, Анну Коваль (сопрано), Ольгу Рогач (фортепіано), Устима Мельника та Андрія Дьоміна (кларнет), а також відомого скрипаля, соліста Московського дер­жавного академічного симфонічного оркестру Ігоря Васильєва.

Ансамбль солістів Sonor continuus було створено у 2013 році, але нині він не є закритим. Подвижницький задум Павла Колпакова підтримали музиканти. Було здійснено чотири фондові записи музики П. Колпакова (симфонічні та камерні твори) для Національної радіокомпанії України.

«Головна мета нашого фестивалю камерної музики — познайомити публіку із прекрасними творами різних епох і жанрів, у т. ч. із тими, які рідко виконують, — пояснює ініціатор заходу композитор Павло Колпаков. — Я — за відродження виконання класичної музики».

Цей фестиваль є унікальним ще й тим, що вхід на всі заходи вільний, тож музика є доступною для усіх поціновувачів вишуканих мелодій.

У першому концерті Sonor continuus прозвучали інструментальні та вокальні твори різних епох, від класицизму до сучасності. На розсуд публіки було представлено опуси Й. С. Баха, К. М. Вебера, Г. Форе, А. Мессаже, Г. Венявського, В. Бел­ліні, Дж. Пуччині, а також сучасних композиторів — І. Оленчика (Росія), П. Колпакова та В. Рунчака (Україна).

Невеликі за звучанням твори різні за настроями, як своєрідні фрагменти єдиного цілого — концерту, зачаровували слухачів своєю мелодійністю, витонченістю та проникливістю. Не дивно, адже більшість творів — опуси композиторів XIX століття, «золотої» епохи романтизму в історії музичного мистецтва, яка залишила чимало шедеврів. Цікавими виявилися і твори Й. С. Баха, які рідко виконують на концертній естраді. Емоційні, то проникливо–ліричні, то драматично–напружені, опуси відрізняються від відомих творів віденського композитора–класика. Твори сучасних українських композиторів вразили слухачів безпосередністю, навіть викликом, а також цікавим змістом.

Добре складена концертна програма Першого фестивалю камерної музики Sonor continuus зацікавила як спеціалістів, так і недосвідчених меломанів, розрахована на широку слухацьку аудиторію.

Концерти фестивалю проходитимуть у концертному залі НСКУ протягом року (передбачається кожна третя субота місяця). Дванадцять концертів на рік для ініціатора — українського композитора Павла Колпакова — це не межа! За його словами, фестиваль триватиме і після цього.

Двадцять першого вересня на меломанів чекає цікава і різноманітна програма: твори сучасних українських композиторів — П. Колпакова та О. Безбородька, твір композитора–модерніста XX століття Я. Ксенакіса, опуси «романтичного» XIX століття, а також оперні арії.

У другому концерті фестивалю виступлять відома українська скрипалька Мирослава Которович разом із камерним ансамблем «ArteХатта», дует саксофоністів Євгенії Зіненко та Романа Фортуйма, скрипаль Орест Смовж і, звичайно, камерний ансамбль Sonor continuus.

«У майбутньому я планую запис альбому із концертами Першого фестивалю камерної музики Sonor continuus, але для цього необхідні кошти, — зізнається композитор Павло Колпаков. — Адже фестиваль — моя самостійна ініціатива».