Сезон сюрпризів від «Могилянки»

11.02.2009
Сезон сюрпризів від «Могилянки»

Автор оригінальних розробок, студент НаУКМА Микола Котюк закінчив звичайну загальноосвітню школу. (Фото автора.)

Як уже писала «УМ», минулорічної вступної кампанії Києво–Могилянська академія відзначилась конфліктами з Міністерством освіти і науки. Всупереч загальноосвітнім нормам, абітурієнти, які мріяли про навчання в «Могилянці», окрім ЗНО мали складати ще й тести КМА, які охоплювали 170 питань із семи предметів. Це викликало збурення в освітянських колах: хтось дії «Могилянки» називав незаконними та непорядними, а в декого така незалежна позиція викликала повагу. Цьогоріч Міносвіти зробило останнє попередження усім ВНЗ: ніяких додаткових тестів вузи запроваджувати не можуть, вступ відбуватиметься суто за результатами ЗНО. Могилянці вирішили не йти на відкритий конфлікт з владою, але...

 

А бонуси вам потрібні?

Президент НаУКМА Сергій Квіт запевняє: до академії справді можна буде вступити за результатами ЗНО та отримати згодом диплом державного зразка, але якщо абітурієнт не складе додаткові тести, запропоновані НаУКМА, то не отримає великої кількості «бонусів» під час навчання. «Ті абітурієнти, які добровільно погодяться писати наше вступне тестування, мають право претендувати на гранти нашого благодійного фонду «Відродження», можуть стати докторантами нашої док­торської школи, яка існує за західним зразком, включає в себе так звані «Ph.D» програми. Тобто, багато речей, пов’язані з нашим дипломом, а значить і з тестуванням», — розповідає Сергій Миронович.

«В усьому цивілізованому світі дипломи персональні — це дипломи університетів, а не якісь уніфіковані документи про освіту, як у нас, — пояснює почесний президент НаУКМА В’ячеслав Брюховецький. — Якщо людина закінчила Сорбонну, чи Гарвард, це зовсім інше, ніж навчання у «хацапєтовській міжнародній школі». І роботодавець, зрозуміло, звертає увагу, який університет закінчив випускник. Тому і ми вирішили звернути на це увагу». На думку пана Брюховецького, те, що в більшість університетів треба подавати два–три сертифікати ЗНО, призводить до того, що абітурієнт надто концентрується на цих двох дисциплінах, абсолютно забуваючи про решту. Отож цього року молода людина, яка хоче вступити до НаУКМА, має подати три сертифікати: з української мови та літератури, з англійської мови та ще один — відповідно до обраної спеціальності. На основі цих балів абітурієнта і зараховуватимуть. Але для того, щоб повною мірою відчути навчання у НаУКМА, майбутній студент має скласти також і «могилянські» тести, що, як і торік, охоплюватимуть питання з семи дисциплін.

Диплом, який доступний в інтернеті

Ще одне нововведення, доступне лише студентам, які складуть тести НаУКМА на додаток до ЗНО, — електронний диплом, який вручатимуть випускникам закладу. Цей винахід першокурсника «Могилянки» Миколи Котюка, як стверджує президент академії, не має аналогів у світі. «Розробка диплома все ще триває, і цьогорічні абітурієнти будуть першими, хто його отримає», — запевнив Сергій Миронович. За задумом, електронний диплом буде чимось схожий на резюме та персональну сторінку.

Новий документ, пояснює автор ідеї Микола Котюк, матиме дві частини: закриту та відкриту. «У відкриту частину випускник може помістити інформацію, яку вільно побачить роботодавець, наприклад сертифікати за участь у тренінгах, перемоги у творчих конкурсах або невелику відеопрезентацію. Натомість у закритій частині буде інформація, яку він не хотів би розголошувати. Це може бути графік успішності або інші відомості. Яку частину диплома робити відкритою — вирішуватиме сам випускник. Файл лежатиме на сервері НаУКМА, і будь–хто в будь–якій точці світу зможе переглянути його дані, якщо введе пароль».

«Звісно, все це ще на рівні розробок, — резюмує пан Брюховецький. — У світі цінується динаміка, розвиток, і їх якраз можна відобразити в електронному дипломі. Проте багато питань ще залишаються відкритими. Наприклад, чи фіксувати в цьому документі характеристики з боку викладачів».

Але «хіт сюрпризів» від Києво–Могилянської академії — мобільний тестовий тренажер «Мобітестум», який розробили фахівці НаУКМА. Його можна встановити на будь–який телефон, що підтримує «java». Таким чином студент зможе випробувати себе різноманітними тестами, відслідковувати свою успішність та працювати над помилками. Зрештою, не тільки абітурієнти НаУКМА, а й кожен випускник отримає можливість підготуватися до тестування за допомогою свого мобільного телефону.

Розробники вбачають у «Мо­бітестумі» безліч можливостей. Передбачають, що це будуть тести не лише з усіх загальноосвітніх предметів, а й такі, що пропагують здоровий спосіб життя, профілактику СНІДу, тести до дня Шевченка, Дня Перемоги та Євро–2012. Наразі доступна пілотна збірка тестів із математики, української мови, англійської та географії. Кожен охочий може скачати їх із сайту академії та встановити на свій телефон абсолютно безкоштовно. «Сьогодні майже в кожної дитини є мобільний телефон, і школярі зазвичай використовують його для розваг. Відтак з’явилася ідея зробити щось навчальне, аби діти не тільки розважалися, а й проводили час із користю», — каже керівник проекту «Мобітестум» Юрій Захарійченко, декан НаУКМА.

Цікаво, що автор ідей обох електронних нововведень — студент–першокурсник НаУКМА Микола Котюк на минулорічному незалежному оцінюванні був одним із двох київських студентів, що набрали найвищу кількість балів — 600. Обидва ці проекти — частина напрацювань Миколи в Малій академії наук. Свої ноу–хау юнак уже пропонував реалізувати різним організаціям, проте підтримати ініціативи здібного студента погодилися лише в НаУКМА.

  • За що воюємо на Донбасі?

    У Станично-Луганському районі Луганської області, більша частина якої підпорядкована Україні, із 24 середніх шкіл усього дві школи є українськомовними. Одна з таких шкіл — Чугинська загальноосвітня І — ІІІ ступенів, де впродовж 15 останніх років навчання здійснюється винятково державною мовою. >>

  • «Ми розробили тести, здатні розпізнати справжнього вчителя»

    Останнім часом в iнтернеті з’явилися повідомлення про суперечності та недоліки, що нібито притаманні визнаному лідеру педагогічної освіти України Національному педагогічному університету імені М. П. Драгоманова, помилки, допущені його керівництвом тощо. Складається враження, що «хтось» прагне системної дискредитації вишу. >>

  • Майбутнє пам’яті

    Якою була б сьогодні Україна, якби 25 років тому на полицях наших книгарень з’явилися сотні видань про українську історію і культуру — для дітей і дорослих? А школи отримали б новенькі комплекти репродукцій картин видатних українських художників на історичну тематику, портрети знаних постатей, краєвиди природних перлин України? >>

  • «ХНУРЕреволюція»

    Міністерський аудит виявив у Харківському національному університеті радіоелектроніки багатомільйонні розтрати, у результаті чого одразу три проректори позбулися своїх посад. Але, незважаючи на сенсаційність цього повідомлення, його важко назвати фінальним акордом війни, що триває у цьому ВНЗ з осені минулого року. >>

  • Луцький уже йде на посадку?

    Максим Луцький та весь екіпаж колишніх керівників Національного авіаційного університету чекає для себе «льотної погоди». Екс-депутат ВР від Партії регіонів, екс-голова Солом’янської райдержадміністрації Києва, екс-проректор НАУ, близький товариш сановитих утікачів Дмитра Табачника та Рената Кузьміна, Луцький прагне позбутися хоча б одного «екс» — разом із чотирма колегами з керівної верхівки НАУ, звільненими в.о. ректора університету через незаконне призначення та заключення контрактів екс-ректором Миколою Куликом з перевищенням службових повноважень. >>

  • Усе почалося з Брейгеля...

    Не кожна школа може похвалитися багаторічною історією. Столична Предславинська гімназія №56 функціонує в ошатному приміщенні колись міського училища для однорічного навчання грамоти дітей малозабезпечених киян, ухвалу про створення якого прийняла Київська міська дума ще у 1902 році. >>