Весілля Барбі

21.09.2007
Весілля Барбі

«Букет для жбурляння, одна штука, — 200 гривень»...

Втрачена історія

Здавна в Україні осінь вважалася справжнім весільним сезоном і знаменувало його — свято Покрови (14 жовтня). Саме до цього часу, кажуть старі люди, господарі ще збирали урожай, косили поля та наповнювали комори. А вже на Покрову і після неї — грали весілля.

Якщо сьогодні весільні гуляння тривають упродовж двох днів (переважно вихідних), то ще років десять тому «найщасливіша мить життя» продовжувалася майже тиждень: п’ятницю називали починальницею, суботу — коровайницею, неділю — вінчальницею, у понеділок треба було їсти й пити, у вівторок — похмелятися, а в середу після обіду, казали, та й додому поїду.

Поступово ж традиційне українське весілля втратило свою пишність та обрядовість. Дедалі частіше молоді надають перевагу святу десь на галявині чи коло річки, за сюжетом європейських фільмів чи ба навіть ковбойського родео. Тим більше що можливостей влаштувати екстравагантне одруження більш ніж досить. «Сьогодні найпопулярнішим серед молодят є весілля європейського сценарію, — розповіла «УМ» директорка весільної агенції «Мері» Юлія Бондарчук. — Хоча варто відмітити, що вже близько року спостерігається тенденція до повернення українського етносу на весілля. Якщо раніше до проведення свята за українськими звичаями та обрядами схилялись представники української діаспори, то тепер до цього тяжіють досить багато людей. І це, зізнаюся, дуже приємно».

Свого часу наші діди та бабці готувались до весільного обряду задовго до його початку. Сьогодні ж, завдяки спеціальним агентствам, є можливість організувати все за два дні, аби лише у гаманці була потрібна сума коштів. Дизайном вашого свята за таких умов займатимуться професійні бригади, які можуть налічувати, в окремих випадках від 10 до 50 осіб. Декоратори, флористи, сценаристи, актори та координатори допоможуть вам у процесі підготовки зберегти і нерви, і настрій.

Проте, як зауважують етнографи, зміни у весільних обрядах не йдуть на користь нашій культурі. Для прикладу, раніше весь весільний процес (від моменту сватання і до переїзду молодої до чоловіка) супроводжувався обрядовими піснями, яких налічувалося понад 1500. Тепер же цих пісень майже не чути, та й саме весілля звелося до виголошування банальних тостів та вигуків «гірко!».

Багато ідей для неординарних людей

Як би там не було, та будь–яке весілля все ж має починається з ідеї, стверджують спеціалісти. А її створити та втілити в життя найважче. Можна, безперечно, самотужки намагатися «довести все до ладу», а можна «перекинути» всі турботи на плечі інших людей. Саме такий варіант підготовки до свята і пропонують своїм клієнтам весільні агентства. Що, треба визнати, не лише зручніше, а й подекуди навіть матеріально вигідніше.

«Насправді, коли наречені вирішили звернутися до спеціалістів, — розповідає Юлія Бондарчук, — 70 відсотків імовірності, що вони не мають жодного уявлення, чого хочуть. І тут досить важко прислухатись та врешті дати людині те, від чого вона буде у захваті».

Серед можливостей весільних компаній, окрім створення сценарію свята, є також і повна його реалізація (так звана підготовка «під ключ»). Це — декор приміщення, замовлення весільного транспорту, підбір музикантів, фотографів та відеооператорів, замовлення феєрверків, квітів для нареченої та бутоньєрок для свідків, доставка білих голубів, професійний ведучий, який забезпечить гарний настрій і гостям, і молодятам. «Як варіант сценарію нареченим можна запропонувати весілля в стилі «кантрі», «вестерн», на зразок вручення премії «Оскар» зі статуетками та червоною доріжкою. У роботі над ідеєю весілля ми намагаємося враховувати не лише особисті якості молодих, а й різні деталі їхнього знайомства, першого побачення тощо», — поділилася з нами менеджер ТОВ «Івент дизайн» Ліка Співаковська. Працівники весільного агентства можуть забезпечити нареченим навіть політ на повітряній кулі чи стрибок з парашутом у шлюбний день. Якщо ж ви такі перебірливі, що й догодити важко, то можна організувати весілля на зразок королівського прийому, наприклад, в Олеському замку. Такий варіант, переконана, сподобається всім.

Абсолютно реальною є можливість зіграти весілля, скажімо, десь на Гаваях, адже більшість нині існуючих весільних агенцій мають собі партнерів і за кордоном. Та й коло свого рідного дому створити гавайську вечірку з пальмами та вінками з квітів — абсолютно неважко. Головне, за словами Юлії Бондарчук, зрозуміти, на скільки люди готові до імпровізації.

До речі, існують такі екстремали, що замовляють собі весілля по телефону. Їм байдуже, в якому стилі все відбуватиметься, головне, щоб швидко, якісно і без зайвих турбот. Такі послуги «замовлення весілля по телефону» є, наприклад, в «Івент дизайн».

Чорно–біле кіно

А ось те, чим не займається агентство, — це підбором — весільного вбрання. Цю проблему молоді вирішують самотужки, хоча порадити, куди краще звернутись і де пошукати, координатор вашого весілля все ж може.

Сукню для нареченої можна купити, взяти на прокат та замовити ексклюзивну річ ручної роботи в дизайнера. Ціни на сукні коливаються в межах від 200 у. о. (якщо придбані на ринку), та від 600 у. о. (якщо купуєте в салоні). Мода на весільні сукні змінюється кожного сезону. Наприклад, цієї осені в моді «елегантна простота». Сукні з дорогого шовку обшиті бісером та без зайвої «аплікації» — це, як стверджують спеціалісти, саме те, у чому бачитимуть наречених упродовж нинішнього та наступного років. Невід’ємним атрибутом весільного вбрання нареченої була і буде — фата. Не має значення, чи це буде звичайна фата, чи фата, яка міститиме елементи вишивки тощо. Головне, що вона завжди буде актуальною. Проте, згідно зі словами працівників одного зі столичних весільних салонів, серед моделей цьогорічних колекцій все менше зустрічаються «екземпляри», додатком до яких стає фата. Здебільшого це шалі та накидки. Зачіску ж нареченої прикрашають білі квіти.

З костюмом для нареченого все, як звичайно, набагато простіше. Адже існує лише три варіанти чоловічого вбрання: елегантний костюм зі звичайним піджаком, з фраком та жакетом. Залишається обрати лише колір — світлий чи традиційний чорний. До речі, у стародавній Індії вірили, що наречений має бути в чорному, а наречена — в білому, адже таким чином у парі вони символізували дві протилежності, кожна з яких окремо існувати не може. Ціна на одяг нареченого коливається в межах від 670 грн. (якщо це звичайний костюм) та від 1 тис. 500 грн. (якщо це фрак).

Окремо слід наголосити на квітах. Замовляти букет наречена має сама. Адже різні композиції містять різні квіти, а це, як вважали наші предки, дуже серйозна справа. Не зайвим буде поцікавитись, що означає та чи інша квітка у весільному букеті. Щодо бутоньєрок для свідків, то особливих питань не виникає. Адже тут головне, щоб усе було гарно. Слід зауважити, що весільну флористику треба замовляти за два тижні, інакше спеціалісти можуть не встигнути скомпонувати потрібний вам букет.

Якщо ж ви вирішили не йти до весільного агентства, а власними зусиллями організувати своє свято, то маєте можливість підрахувати суму, яку потрібно приготувати для найнеобхідніших деталей одруження.

 

ЦІНИ

Церемонія
Весільна агенція «Мері» (Київ)

Організація весілля (без бенкету) — від 15 тис. грн.

Організація весілля (включаючи вартість ресторану та бенкету) — від 30 тис. грн.

Весільна церемонія поза межами України — від 3 тис. євро

Весільна сукня
Весільний салон «Новіас» (Київ)

Купівля сукні — від 1500 у. о.

Прокат сукні — від 700 у. о.
Весільні салони «Інта» (Київ), «Гламур» (Одеса), «Велана»
(Дніпропетровськ)

Купівля сукні — від 600 у. о.

Прокат сукні — від 300 у. о.

Фата — від 25 у. о.

Чоловічий костюм
«Михаїл Воронін»

Костюм — від 670 грн.

Обручки
Київська ювелірна фабрика «Фенікс»

Пара обручок — від 300 у. о.

Весільна церемонія
у відділені РАГсу

Середня ціна по всій території України — від 125 грн.

Виїзна весільна церемонія (окрема) — від 280 у. о.

Транспорт
«Автопрестиж–лімузин» (Київ)

Замовлення лімузину, ретро–автомобіля, карети з кіньми тощо — від 30 у. о./год.

Інше

Відео– та фотозйомка (середня ціна по території України) — від 200 та 150 у. о. відповідно.

Послуги тамади — від 200 у. о.

Феєрверк на 350 зарядів — від 1 тис. у. о.; палаючий наземний феєрверк у вигляді імен наречених — 50 у. о. за 1 літеру.

  • Борщ не для бідних

    Ціни на продукти в Україні не те що не падають, а чи не з кожним днем піднімаються все вище, знищуючи всі сподівання людей на краще життя. Чи не єдиним виходом залишається тільки успішне виробництво, яке зможе покрити потреби населення та знизити вартість продукту. >>

  • «Титанік» іде на таран

    Даремно раділи, що нафта дешевшає. Нові реалії продовжують своє повзуче, але впевнене просування вперед спиною. Нормальний борщ уже давно зжерла інфляція. Споживчий кошик для середнього українця розрахований держкомстатом, очевидно, орієнтуючись на мертвих і ненароджених. >>

  • Купонна лихоманка

    Важко уявити людину, яка пройде повз магазин iз вивіскою «Знижки» без найменшого бажання зазирнути всередину! Так уже влаштована людська психологія, що самі лише слова «розпродаж», «знижка», «акція» діють на нас просто–таки магічно. Й умілі маркетологи на цьому почали грати давно: наші гаманці скоро тріснуть від купи дисконтних карток. >>

  • Ціновий «сказ»

    Минулий рік неабияк спустошив гаманці українців: ціни на харчі били багаторічні рекорди, а доходи не додавали оптимізму. Експерти відзначають: несприятливим економічним реаліям в Україні «підіграв» не тільки «дорогий» долар, а й стрімке підвищення цін на продукти на світових ринках: дорожчало усе — цукор, солодощі, молочні продукти, крупи, алкоголь. При цьому якість українських товарів подекуди гіршала — виробники «воюють» за ціну. «Розслаблятися» не радять аналітики українським споживачам і в новому році — готуйте щонайменше зайві 200 гривень щомісяця. >>

  • «Кожух» для оселі

    Із початком холодів українці незлим тихим словом починають згадувати комунальників, усю нашу систему обігрівання квартир та кругленькі суми у квитанціях за комунпослуги. Зігрітися у власній квартирі однаково вдається мало кому, відтак більшість шукає вихід із «морозостійкої» ситуації в оселі. Варіант — самотужки утеплити свою квартиру. Це ефективно, швидко, але досить дорого. Дешево зробити фасад можна тут, а ще дадуть гарантію на утеплення. >>

  • «Зелений змій» із позолотою

    Українським любителям оковитої, як уже повідомляла «УМ», варто готуватися до чергової хвилі подорожчання горілки. Як відомо, Кабмін має намір ввести нові мінімальні роздрібні ціни на горілчані вироби — коньяк та горілку. І якщо зараз мінімальна ціна «зеленого змія» у продажу становить14 гривень за півлітра, то, згідно з проектом Постанови Кабміну, дешевшої горілки від 18 гривень за пляшку (коньяку — 27 гривень відповідно) у магазинах не може бути. >>