Уляна Супрун анонсувала обмеження в рекламі ліків

17:20, 16.05.2018
Уляна Супрун анонсувала обмеження в рекламі ліків

Реклами ліків невдовзі може стати менше на вимогу МОЗ

В Міністерстві охорони здоров’я пропонують привести рекламу лікарських засобів до європейських стандартів та заборонити рекламу нетрадиційної медицини.

Про це повідомила в.о. керівника Міністерства охорони здоров’я Уляна Супрун.

"В Міністерстві охорони здоров’я пропонують привести рекламу лікарських засобів до європейських стандартів та заборонити рекламу нетрадиційної медицини", - зазначила вона.

Очільниця відомства наголосила, що понад 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності.

"З 10 найпопулярніших препаратів, які найбільше купували українські пацієнти у минулому році, лише 3 – є препаратами, які відносяться до категорії основних лікарських засобів. Усі інші – симптоматичні та супутні препарати, або ж такі, що не мають достатньої бази ефективності", - ідеться в повідомленні.

При цьому вказується, що українці витрачають гроші на сумнівні "лікарські" засоби, але кожен другий пацієнт відмовляється від нього або відкладає його через брак коштів.

Уляна Супрун повідомила про основні зміни, які заплановано у сфері реклами лікарських препаратів відповідно до директив ЄС:

- заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини;

- заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників;

- заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей;

- зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.

-  законопроектом передбачено чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.

- за МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення - у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету.