Російська розвідка у соцмережах за шість днів домоглася лояльності кримчан до «зелених чоловічків»

09:03, 26.12.2017
Російська розвідка у соцмережах за шість днів домоглася лояльності кримчан до «зелених чоловічків»

Захоплення парламенту Криму в лютому 2014 року (РІА Новини)

Головне розвідувальне управління Росії протягом шести днів від втечі Віктора Януковича до Росії до захоплення будівлі Верховної Ради АРК Крим провело масштабну спецоперацію з метою вплинути на погляди місцевих можновладців та громадськості перед анексією півострова.

Видання The Washigton Post провело розслідування діяльності ГРУ в соцмережах напередодні російської агресії 22-27 лютого.

Журналісти повідомили, що отримали інформацію із секретного звіту російської розвідки.

"Звіт є унікальним "вікном" в діяльність однієї з груп ГРУ протягом шести днів у 2014 році. Починаючи з наступного дня після втечі Януковича, військові шпигуни створили безліч "фейкових персонажів" на платформах соцмереж Facebook і ВКонтакте. "Персонажі" мали представляти простих людей з усієї України, які нібито розчарувалися у протестах на Майдані", - пише The Washigton Post.

Першим "фейком" ГРУ став користувач із ніком "Іван Галіцин", на фото профілю якого був зображений Костянтин Ярошенко - російський контрабандист, засуджений у США.

"Був переворот в Україні. Я живу в Києві. Я був на Майдані, але мирний протест закінчився два місяці тому, коли нас витіснили збройні націоналісти. Це кошмар. Фашисти прийшли до нас знову через 70 років після Другої світової війни. Я не хочу цього майбутнього для України", - такий був коментар до статті в неназваній The Washigton Post британській газеті.

Такий коментар пізніше з’явився в декількох англомовних інтернет-ЗМІ.

За короткий проміжок часу кількість антиукраїнських фейків у соцмережах виросла в рази.

The Washigton Post відмічає, що офіцери ГРУ видавали себе за простих українців, які розчарувалися в ідеях Майдану та були переконані, що владу в Україні захопили "фашисти".

Офіцери ГРУ використовували оплачували рекламу в Facebook, щоб швидко збільшити кількість осіб, які бачили інформацію про "фашистів на Майдані".

"Метою кампанії було вплинути на ключових осіб, які ухвалюють рішення, і широку громадськість для виправдання дій російських військових, які 27 лютого в формі без розпізнавальних знаків захопили будівлю кримського парламенту", - зазначають іноземні журналісти.

Вони вказують на те, що російська розвідка використала такий же прийом із розповсюдження неправдивої інформації в соцмережах і під час виборчої кампанії у США в 2016 році.

При цьому The Washigton Post не приводить жодних даних про роботу так званої "Ольгинської фабрики тролів" та ступінь їх залученості в спецоперацію ГРУ.